Dacia pregătește noi automobile electrice, în condițiile în care Uniunea Europeană este gata să adopte noile reglementări care impun obligația de a avea emisii zero începând din 2035. Chiar dacă timpul pare lung, cei 13 ani care au rămas până atunci sunt foarte puțini pentru un producător care nu are astăzi decât un singur model electric.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Luca de Meo, CEO al grupului Renault, a confirmat că Dacia va prezenta o nouă generație a modelului electric Spring, iar prezentările publice ale planurilor Renault Group au inclus și informații sumare despre un nou automobil electric ce va face parte din segmentul B, care va fi construit pe platforma CMF-BEV, pe care mai sunt dezvoltate Renault 5, Renault 4 și viitorul Nissan Micra electric. Sunt suficiente informații pentru a se contura faptul că Dacia nu mai așteaptă anul 2035 pentru a lansa mai multe automobile electrice, după Spring.
Acum însă avem o nouă confirmare din partea unui reprezentant al Renault, referitor la cel puțin un nou model electric. Designerul Yohann Ori, șeful studioului de design Dacia, din București, prezent la evenimentul de prezentare a conceptului Dacia Bigster jurnaliștilor din România, a declarat pentru Profit.ro că echipele de designeri ai Dacia au început deja să lucreze la un nou model electric al mărcii. „Am început să lucrăm la el, dar știți că orice automobil are nevoie de cinci ani înainte de a ajunge în fața publicului”, a spus Yohann Ori.
În același timp, avem certidudinea că primele informații oficiale referitoare la un nou model Dacia vor fi prezentate mult mai devreme prin intermediul unui concept-car. În existența sa, Dacia nu a avut acest obicei, al studiilor de design care să anunțe tendințele și noile modele. Bigster a spart gheața și din acest motiv l-am întrebat pe designerul Dacia dacă s-a schimbat ceva în acest sens. „Da, Dacia va prezenta un nou concept care o să vă placă”, a declarat pentru Profit.ro Yohann Ori, fără să confirme însă dacă este vorba despre modelul electric.
Designerul Yohhan Ori, de la Dacia, împreună cu conceptul Bigster, la București
Echipa de design a Dacia, care lucrează la noile modele, de serie și concepte, este condusă în acest moment de Miles Nurnberger, un designer care vine de la Aston Martin, cu un CV strălucitor. El l-a înlocuit pe Alejandro Mesonero Romanos, venit de la SEAT și care a plecat la Alfa Romeo, după doar șase luni petrecute la Dacia.
CITEȘTE ȘI FOTO Lovitură pentru BMW la Euro NCAPMarca Dacia pregătește în acest moment două lansări importante, a treia generație Duster și primul SUV compact al mărcii, Bigster, care sunt programate pentru debut în 2023 și 2024. După aceea, Dacia ar trebui să intre în era electrificării, pentru că va fi obligată de legislația europeană să renunțe la motoarele cu combustie. Practic, următoarea generație Sandero ar trebui să aibă și propulsie electrică, pe lângă cea diesel sau benzină, în timp ce actuala generație ar putea să ofere, peste circa 3 ani, o motorizare hibrid.