Americanii au cumpărat în luna octombrie aproiximativ 1,3 milioane de vehicule (autoturisme plus vehicule comerciale ușoare), fiind estimată o scădere de circa 3 procente față de anul anterior, pe datele preliminare analizate de Profit.ro.
Pe segmentul electric, însă, analiștii estimează o prăbușire între 40 și 50% a vânzărilor, odată ce acest tip de vehicule nu mai beneficiază de creditul fiscal în valoare de 7.500 de dolari.
 Scăderea masivă a cererii ca efect al sistării subvenției la 1 octombrie vine pe fondul reducerii interesului americanilor pentru vehiculelele electrice, care par să redevină preocupați de mașinile cu combustie sau hibride, cu autonomii mai mari și o rețea de alimentare care să nu le genereze probleme.
Volumul de mașini electrice înregistrate în luna octombrie a fost de aproximativ 55.000 de unități, după ce în urmă cu un an erau vândute aproape 100.000 de vehicule. Cota de piață a acestui segment a scăzut drastic de la 8,5% la doar 5,2%, după ce în septembrie urcase la 12,9%.
Luna anterioară a adus o efervescență fără precedent în achiziția de automobile cu propulsie exclusiv electrică, din cauza grabei clienților de a-și comanda mașini cu credit fiscal. Potrivit legislației adoptate de Guvernul Trump, toate mașinile comandate, aflate în orice stadiu de producție sau de livrare, vor beneficia de subvenție la momentul înmatriculării.
 Ca urmare, trimestrul al treilea a adus o creștere foarte mare a vânzărilor de electrice, la un record istoric, cu 439.000 de vehicule, fiind cu 29% mai multe decât în trimestrul al treilea din 2024. Principalul beneficiar a fost Tesla, care a și raportat la nivel global cel mai bun trimestru din istorie.
Pentru finalul anului, este estimată o rată anualizată de 15,5 – 15,7 milioane de vehicule vândute în SUA, în scădere față de anul anterior cu până la un milion de vehicule, scăderea fiind pusă aproape în exclusivitate pe seama mașinilor electrice.
 De asemenea, trimestrul patru va aduce, cel mai probabil, un rezultat dezastruos pentru segmentul electric, Tesla urmând să preia cel mai consistent acest șoc al vânzărilor.
Analiștii susțin că reducerile de prețuri pe care le-au aplicat aproape toți constructorii auto la modelele electrice au salvat într-o oarecare măsură situația, pentru că în caz contrar șocul ar fi putut fi mult mai mare.
În același timp, avertismentele privind viitorul mașinilor electrice ia în calcul și faptul că guvernul a relaxat și măsurile privind emisiile vehiculelor, ceea ce îi va determina pe constructorii auto să nu mai producă și să vândă decât mașini profitabile, ceea ce e mult mai dificil pentru vehiculele electrice în acest moment.
 Un efect similar este așteptat să se producă și în cazul hibridelor PHEV, care beneficiau și ele de un credit fiscal de 7.500 de dolari, care a fost de asemenea sistat la 1 octombrie.













