Fiat Chrysler Automobiles va reduce numărul de ore de lucru la uzina Mirafiori, Torino, din Italia, unde este fabricat SUV-ul Maserati Levante, din cauza cererii scăzute.
Sindicatele din uzina Mirafiori, Italia, care aparține Fiat, au anunțat presa că patronatul va reduce numărul de ore de lucru cu 60%, din acest moment și până în iulie, pentru SUV-ul Maserati Levante. Măsura vine după ce producția SUV-ului a mai fost oprită temporar, pentru câteva zile, iar angajații trimiși acasă. Cauza este cererea scăzută, un fenomen paradoxal, dacă ținem cont de faptul că piața SUV-urilor este într-o creștere masivă în ultimii ani, iar cea a noilor SUV-uri premium, între care se numără și modelul Maserati, cunosc un avans fără precedent.
Spre deosebire de oprirea anterioară, acum procedura vizează pur și simplu o reducere a numărului de ore lucrate de fiecare angajat, fără ca producția să se oprească și fără ca nimeni să fie trimis acasă. În aceeași uzină este fabricat și modelul compact Alfa Romeo MiTo.
CITEȘTE ȘI FOTO Soția patronului decedat al Hexi Pharma vrea să construiască o parcare în Bd. Dacia, pe un teren unde Dan Condrea planifica o clădire de birouri și locuințeFiat Chrysler Automobile a mizat pe vânzări mari ale SUV-ului Levante, dar și pentru alte modele premium, precum Alfa Romeo MiTo, și a investit sume importante pentru a crește producția în Mirafiori.
Sindicaliștii au criticat decizia, plecând de la afirmațiile anterioare ale CEO-ului Sergio Marchionne, care a primis că angajații din FCA nu vor fi afectați de concedieri sau reduceri ale programului de lucru până la finele acestui an.
Maserati Levante a fost lansat în 2016, iar vârful de vânzări europene a fost atins în martie 2017, cu 879 de unități. De atunci, în special din cauza concurenței tot mai strânse, vânzările SUV-ului italian au scăzut sistematic, fiind înregistrate 5.733 unități în 2017.
Unul dintre modelele rivale, Porsche Cayenne, care s-a aflat la finalul vieții, înaintea lansării unei noi generații, s-a vândut în Europa în aproape 12.000 de exemplare și probabil va depăși 18.000 de exemplare în 2018, odată cu lansarea pe toate piețele. Range Rover, un model mult mai luxos, s-a vândut în 2017 în peste 13.000 de exemplare, la care se adaugă cele 26.000 de exemplare Range Rover Sport, și asta doar în Europa.