Compania Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra și Paris via tunelul de sub Canalul Mânecii, a anunțat joi că, până în 2030, intenționează să achiziționeze până la 50 de noi trenuri, după ce în 2023 a realizat o cifră de afaceri "istorică" de două miliarde de euro, informează AFP.
Deocamdată nu a fost plasată nicio comandă dar Eurostar, compania feroviară care exploatează legăturile între cinci țări (Franța, Marea Britanie, Belgia, Țările de Jos și Germania) are în vedere aceste achiziții pentru a face față cererii crescute de călătorii și a deservi 30 de milioane de pasageri pe an în 2030, pe care și i-a fixat drept obiectiv, a precizat compania într-un comunicat de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noile rame ar urma să înlocuiască, parțial, trenurile care vor fi casate din cauza vechimii lor. În total, aceste potențiale achiziții ar urma să ducă parcul rulant al Eurostar la 67 de trenuri, de la 51 în prezent, scrie Agerpres.
"Obiectivul este punerea în serviciu a primelor noi trenuri la începutul anilor 2030", a subliniat Eurostar.
În 2023, Eurostar a înregistrat o cifră de afaceri record de două miliarde de euro. Compania, la care acționar majoritar este operatorul francez SNCF Voyageurs, nu a dezvăluit însă detalii cu privire la profitul net.
Eurostar a informat că a transportat 18,6 milioane de călători în 2023, o cifră în creștere cu 22% comparativ cu 2022. Traseele care au înregistrat cele mai mari creșteri ale numărului de pasageri au fost cele între Amsterdam și Londra (38%), Bruxelles - Londra (33%) și Paris -Londra (25%).
De asemenea, Eurostar a reușit să își diminueze cu aproximativ o treime datoria netă, care se situează în prezent la 650 milioane de euro, grație unui flux solid de numerar după redresarea post-Covid dar și unui nou împrumut de 650 milioane de euro pe cinci ani.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Profit.ro - Razie ANAF în complexul Orient din VoluntariCompania Eurostar este deținută în proporție de 55% de SNCF, compania națională de căi ferate din Franța, restul acțiunilor fiind deținute de Caisse de dépot et placement du Québec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) și compania națională de căi ferate din Belgia (5%).
Eurostar este compania care în 1994 a pus în circulație trenurile TGV între Londra și continentul european prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna anului trecut, Eurostar a absorbit marca Thalys, care exploata din 1995 legăturile între Paris, Benelux și nord-vestul Germaniei.
Ultima comandă de trenuri a companiei feroviare datează din 2014, când Eurostar a cumpărat șapte rame de tren de la producătorul german Siemens.