Grupul Volkswagen a desemnat marca Skoda să se ocupe de proiectul platformei MQB-A0 la nivel global, pentru a produce mașini destinate piețelor emergente. Asta înseamnă că vor fi dezvoltate modele entry-level, concurente cu mașinile Dacia/Renault și Lada, pe toate piețele din America de Sud, Africa, Rusia, India și Asia.
Skoda Auto a fost desemnată de grupul Volkswagen să coordoneze implementarea platformei MQB-A0 la nivel global, pentru a fi folosită la dezvoltarea de modele accesibile pentru mărcile VW și Skoda. Marca cehă a lucrat la proiectul pilot al acestei platforme pe piața din India, unde a lansat deja două modele, pe o versiune adaptată a platformei MWB-A0. Este pentru prima dată când marca Skoda primește responsabilitatea unei platforme globale pentru întreg grupul.
Potrivit celor de la Skoda, sunt vizate piețele din India, Rusia, Africa, Asia de Sud-Est și America de Sud.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mașinile pe care intenționează Skoda și VW să le lanseze pe platforma A0 se suprapun foarte mult peste produsele Dacia, chiar dacă pe piețele vizate ele sunt vândute în bună parte sub sigla Renault. Anunțul Skoda și VW vorbește, de altfel, despre „experiența Skoda în segmentele entry sensibile la preț”.
„Prin asumarea responsabilității pentru MQB-A0 Global Platform, Skoda Auto este însărcinată cu dezvoltarea unei platforme globale, pentru prima dată. Vom aplica experiența noastră, vom avea și mai multă responsabilitate în grupul VW și în același timp vom întări sediul central al Skoda ca pe un centru european de dezvoltare pentru grup. Sunt convins că vom fi capabili să câștigăm mulți clienți noi grație platformei globale MQB-A0 și vom întări poziția grupului în segmentele entry-level”, a declarat Thomas Schafer, CEO Skoda.
Este important faptul că Skoda și Volkswagen intenționează să producă automobile cu combustie, pentru toate piețele pe care țintele de introducere a electrificării sunt foarte îndepărtate, iar viața motoarelor cu combustie va fi una destul de lungă. În acest fel, VW Group va putea să amortizeze și mai bine investițiile anterioare în motorizările pe benzină sau diesel. „studiile independente de piață arată că livrările de vehicule cu combustie pe piețele țintă vor crește cu 58% la 7,5 milioane de vehicule în următorii 10 ani, cu încă un milion așteptat în alți cinci ani”, explică Skoda planurile sale și ale VW.
CITEȘTE ȘI Dacia a început livrările Spring în România. Peste 3.500 de unități vin în țarăSkoda a lansat SUV-ul de clasă subcompactă Kushaq, pe piața din India, și se pregătește să lanseze al doilea model, Slavia, un sedan cu caracteristici asemănătoare cu Dacia Logan. De asemenea, a anunțat că SUV-ul Kushaq va fi oferit și clienților din alte țări ale lumii.
Cei de la Skoda au anunțat că vor avea nevoie de foarte mulți angajați noi, în special cu calificare înaltă, pe zona de dezvoltare tehnică. Chiar dacă o parte din personalul necesar va fi transferat din alte zone ale grupului, cele mai multe poziții vor fi ocupate prin recrutare externă.
Planurile conducerii VW Group de a transforma Skoda într-o marcă cu automobile mai accesibile datează de mai mulți ani și ele au generat unele tensiuni în cadrul companiei cehe, una dintre victime fiind fostul CEO, Bernhard Maier.
Platforma MQB-A0 este o platformă modulară, derivată din MQB, având componente mai ieftine, fiind perfect scalabilă pentru orice dimensiune, include sistemele de infotainment și siguranță și este potrivită pentru orice tip de caroserie, inclusiv SUV-uri.