Afacerea Opel este departe de a aduce profituri noilor proprietari, PSA Group, după preluarea companiei la 1 august 2017. Informațiile vehiculate de presa germană vorbesc despre pierderi uriașe, de circa 1 miliard de euro, mai mari decât în 2016, însă reprezentanții companiei neagă aceste sume.
Pierderile înregistrate de Opel/Vauxhall în 2017, anul achiziției de la GM de către francezii de la Peugeot, nu au fost încă anunțate oficial, raportul fiind așteptat pe 1 martie. Până atunci, speculațiile s-au bazat pe unele estimări făcute în toamna trecută, care vorbeau despre pierderi operaționale de 4 milioane de euro în fiecare zi lucrătoare.
Anterior, Carlos Tavares, șeful PSA, vorbea despre posibile pierderi mai mari în acest an, comparativ cu anul anterior. În 2016, situația finaciară a Opel se îmbunătățise radical, pierderile ridicându-se la numai 257 milioane de dolari, în comparație cu 813 milioane în 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, cheltuielile făcute de compania germană pentru a ține pasul cu prevederile europene privind emisiile au adus pierderi de circa 210 milioane de dolari în primul trimestru din 2017 și de aproximativ 250 milioane de dolari în trimestrul al doilea, în perioada când proprietar era încă General Motors. În raportul companiei americane pentru trimestrul al doilea erau menționate 770 milioane de dolari pierderi din activități oprite, în care erau incluse și operațiunile Opel.
Plecând de la aceste cifre și de la informații din interior, presa germană a calculat o pierdere de aproximativ 1 miliard de euro, o sumă uriașă care depășește toate așteptările analiștilor din piață. Cu toate acestea, reprezentanții Opel au declarat că valorile privind rezultatele financiare ale Opel nu există în companie în acest moment, astfel că sumele vehiculate în presă nu sunt reale.
Planurile PSA Group, anunțate de Carlos Tavares și noul CEO al Opel, Michael Loehscheller, prevăd o revenire pe profit până cel mai târziu în 2020, cu o marjă operațională de 2%.