Skoda a lansat noua generație a SUV-ului Kodiaq, însă chiar la lansare CEO-ul mărcii a anunțat că acesta nu va mai fi vândut pe cea mai mare piață auto a lumii, China, din cauza rezultatelor slabe ale generației anterioare. Marca s-ar putea retrage din China în perioada următoare.
Klaus Zellmer a anunțat că noul Kodiaq, proaspăt lansat pe piață într-o nouă generație, nu va mai fi vândut în China. El a spus că viitorul mărcii pe piața chineză urmează să fie decis „împreună cu partenerul nostru local”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, informații neoficiale arătau că brandul ceh urmează să plece din China, din cauza vânzărilor slabe și a concurenței tot mai puternice pe această piață creată de mărcile locale.
China a fost pentru o scurtă perioadă cea mai mare piață a Skoda, însă dezvoltarea rapidă a brandurilor locale a creat mari probleme cehilor care s-au confruntat apoi cu scăderi sistematice ale vânzărilor, care în acest an au ajuns la 50% sub nivelul din 2022 pentru toate modelele vândute pe piața locală.
În schimbul Chinei, Skoda intenționează să crească pe piața din India, considerată a fi una cu un potențial major. Aici, compania cehă a primit rol de coordonator din partea VW Group pentru a dezvolta modele pentru piața locală, produse în uzine locale, cu o rețea de furnizori puternic localizată. Anul trecut, creșterea Skoda din India a fost de 125%, cu ajutorul noului model Kushaq și a sedanului Slavia.
La nivel global, vânzările Skoda au crescut în prima jumătate a lui 2023 cu 20%, la un volum de 432.200 unități, după ce în 2022 vânzările înregistrau o scădere de 16,7%, cu un volum total de 731.300 unități vândute. Skoda este departe de vârful de vânzări înregistrat în 2018, de 1,24 milioane de unități. În acel an, Skoda vindea în China 341.000 de automobile, de șapte ori mai multe decât volumul din 2022 (44.600 unități).