Scandalul Volkswagen privind emisiile poluante ar putea afecta și economia României pe canalul exporturilor. O escaladare a situației în 2016 ar putea tăia 0,3% din creșterea economică a României, având în vedere că 4 din 10 piese de schimb produse aici merg în Germania, arată analiștii Băncii Comerciale Române.
Volkswagen a trucat testele privind emisiile poluante ale mașinilor echipate cu motoare diesel, iar asta ar putea afecta nu doar producătorul german, ori Germania, dar și țări ca România.
“Dacă situația va escalada într-o criză majoră în 2016, dar rămâne totuși circumscrisă Germaniei în general și Volkswagen în particular, atunci efectul negativ asupra avansul economiei locale va deveni mai vizibil, de până la 0,3pp”, se arată într-un raport al BCR cercetare.
Exporturile de piese de schimb către Germania reprezintă circa 3% din totalul exporturilor românești și 39% din totalul exporturilor de piese de schimb, potrivit statisticilor citate de BCR.
Economiștii celei mai mari bănci locale cred că este prea devreme pentru a spune dacă scandalul Volkswagen se va acutiza și cred că cel mult vom vedea o scădere limitată a comerțului exterior al României în ultimul sfert al anului.
Veștile proaste pentru compania nemțească se întețesc, însă. Aceasta a anunțat că va chema în service 8,5 milioane de autovehicule diesel echipate cu dispozitive de manipulare a testelor de mediu.
Presa germană scrie că firma a utilizat mai multe versiuni ale softului de păcălire a testelor, ceea ce ar indica o tactică corporatistă și nu un comportament neetic al câtorva angajați, așa cum susține în prezent Volkswagen. În această situație, amenzile aplicate grupului german la nivel mondial ar putea crește.
Compania a recunoscut că 11 milioane de autovehicule au fost pregătite, la nivel mondial, pentru a păcăli testele privind emisiile de noxe poluante, foarte dăunătoare pentru sănătatea umană.