Elon Musk este de părere că problemele pe care le are acum Tesla cu Model 3 sunt cauzate de sistemul de livrări, dar că lucrurile progresează. „Ar trebui rezolvat rapid”, a spus el unui client pe Twitter.
Șeful Tesla a fost abordat direct pe Twitter de un client nemulțumit, care așteaptă de mult timp mașina Tesla Model 3 pe care a comandat-o, a fost amânat de mai multe ori cu livrarea, primind diverse termene de livrare, iar acum i s-a spus că ultima amânare este pe termen nelimitat.
Clientul spune că sunt 42 de mașini Tesla în gara din Salt Lake City, care așteaptă să fie livrate. Inițial, i s-a spus că una dintre ele, cea cu numărul 8, este a lui și i se va livra când îi vine rândul. Apoi, a fost amânat. Mai întâi pe poziția 15, apoi pe 20, pe 22, iar ultimul răspuns a fost că i se amână livrarea pe termen nelimitat. „Îmi pare rău, ne-am dus din iadul producțiai, în iadul logisticii livrărilor, dar această problemă este de departe mult mai ușor de rezolvat.”, a scris șeful Tesla pe Twitter, răspunzându-i clientului. „Facem progrese rapide. Ar trebui să rezolvăm rapid”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ultima decizie legată de ritmul de producție al Model 3 a fost legată de vopsele. Elon Musk a decis ca paleta oferită să fie mai îngustă, pentru ca fluxul de producție să fie mai rapid.
În trimestrul 2 din 2018, producția Tesla a fost de 53.339 vehicule, dar a livrat numai 40.740. Elon Musk a spus la începutul acestei luni că ar trebui să producă dublu decât a făcut-o în ultimul trimestru.
În acest moment, ceea ce se întâmplă cu producția Tesla, în special cu Model 3, este rezultatul unui cumul de probleme pe care industria auto le-a întâlnit și s-a confruntat cu ele de-a lungul a 100 de ani de activitate, în timp ce Elon Musk le-a ignorat, încercând să profite de apetitul publicului pentru vehicule electrice. Acesta este și motivul pentru care producătorii tradiționali de mașini nu s-au grăbit cu lansarea de modele electrice, în ciuda aparentului succes pe care Tesla l-a avut cu cele 3 modele scoase pe piață.
Proiectarea unui vehicul care să nu genereze probleme după lansare durează între 2 și 4 ani. Crearea unei rețele de furnizori este un proces îndelungat, care se derulează în anii dinaintea demarării producției, în timp ce sistemul de livrare, rețeaua de service-uri și celelalte detalii ale lanțului industrial și comercial trebuie să fie perfect funcționale pentru a nu genera blocaje, haos și nemulțumiri. Oricare dintre acestea poate genera pierderi mari în cazul în care nu funcționează la parametrii calculați de manageri cu experiență uneori de zeci de ani în industrie.