Elon Musk are planuri să dezvolte un nou automobil electric destinat europenilor, după cum a declarat în cadrul Conferinței Europene pentru Baterii, organizată de Germania.
Șeful Tesla, Elon Musk, este convins că piața din Europa, din Germania în special, are nevoie de un automobil compact de la Tesla, un hatchback. Musk a spus asta în intervenția sa din Conferința Europeană pentru Baterii, organizată între 24 și 27 noiembrie, de Ministerul Federal pentru Afaceri Economice și Energie dl Germaniei, care deține președinția Consiliului EU în această perioadă.
Tesla se bazează pe piața din Europa, unde segmentul de vehicule electrice este tot mai populat, acesta fiind și motivul pentru care a decis să investească într-o fabrică ce va produce atât automobile, cât și baterii. Musk a precizat că în uzina ce se construiește în Berlin ar putea produce un automobil mic, care să poată parca cu ușurință în marile aglomerări urbane. El a dat exemplul său, spunând că are dificultăți la parcare, cu mașina Model X pe care o conduce, atunci când circulă în Berlin.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un astfel de automobil electric, compact, ar concura direct cu primul model electric al VW, numit ID.3, proaspăt lansat pe piață în această toamnă. Un alt model similar este și Leaf, de la Nissan.
Nu este prima dată când Musk vorbește despre un model mai mic. Anterior, el a spus că intenționează să producă, în următorii trei ani, o mașină care să coste 25.000 de dolari, cu un preț al bateriilor la jumătate.
Elon Muska a mai anunțat în cadrul conferinței că intenționează să crească autonomia mașinilor pe care le produce Tesla, la aproape 700 km. El a vorbit despre necesitatea ca bateriile să facă parte din șasiul mașinilor electrice, pentru îmbunătățirea lor. Musk a mai explicat că nu este o problemă dezvoltarea de baterii mai puternice, cât este o problemă nevoia de investiții în creștere, în fabrici, astfel încât aceste baterii să fie produse.
La Conferința Europeană pentru Baterii participă nume importante de politicieni din UE, precum ministrul Economiei și Energiei din Germania, Peter Altmaier, ministrul Economiei și Finanțelor din Franța, Bruno Le Maire, Ministrul Dezvoltării Economice din Italia, Stefano Patuanelli, vicepreședintele Comisiei Europene Maros Sefcovic, dar și laureatul Nobel Michael Stanley Whittingham, Martin Brudermuller, din partea Alianței Globale a Bateriilor, reprezentanți ai industriei auto din Europa.