Zeci de showroom-uri Vinfast din SUA s-au închis în ultimele luni, după cum relatează presa americană, care remarcă scăderile de aproape 50% ale vânzărilor acestei mărci, care oricum nu erau la un nivel foarte ridicat.
Vinfast a început expansiunea în SUA în urmă cu circa patru ani, mizând pe această piață, la fel cum a făcut-o și pe cea din Europa. Peste ocean, vietnamezii au semnat contracte cu sute de dealeri auto, promițându-le o gamă extinsă de modele, inclusiv pickup-uri.
Chiar dacă Vinfast și-a lărgit numărul de modele produse în locațiile din țara de origine, exportul acestora către SUA a frânat masiv în 2025, în contextul introducerii tarifelor vamale majorate, dar și ca urmare a cererii tot mai scăzute de mașini cu propulsie electrică.
Așa se face că în acest moment Vinfast mai vinde doar două modele clienților americani, iar viitorul mărcii în această țară pare deja pecetluit, având în vedere că nici prețurile nu sunt deloc mici, iar subvențiile acordate de stat, în valoare de 7.500 de dolari, s-au sistat.
Cel mai ieftin SUV, VF 8, costă 41.000 de dolari, un nivel la care poți cumpăra mașini cu sigle mult mai cunoscute și cu performanțe cel puțin la fel de bune.
În 2025, vânzările Vinfast în cele 13 state în care și-a deschis reprezentanțe s-au ridicat la numai 1.500 de vehicule, un volum insuficient pentru a putea susține o rețea prea mare de dealeri. De altfel, cele mai recente informații transmise de companie vorbeau despre mai puțin de 30 de showroom-uri în funcțiune.
La nivel global, Vinfast a depășit în acest an 100.000 de vehicule vândute, dar cele mai multe sunt cele livrate clienților din Vietnam, o țară în care marca este lider de piață, depășind în ultimii ani Toyota, Ford sau Hyundai, care acopereau până nu demult cea mai mare parte a pieței auto.
Proprietarul Vinfast este Vingroup, o companie privată vietnameză cu afaceri în tehnologie, industrie și servicii. La momentul lansării internaționale, Vinfast l-a recrutat pe fostul CEO al Opel, Michael Lohscheller, care însă a plecat după mai puțin de un an de mandat. Lohscheller avea ca misiune la acel moment „scalarea operațiunilor VinFast și prezența la nivel global”.
Principalele țări vizate au fost SUA, Canada, Franța, Germania și Olanda, cu ținta „de a transforma VinFast într-o companie globală electrică inteligentă”.
VinFast s-a lansat în 2017 și și-a construit unul dintre cele mai moderne centre de producție din Asia de Sud-Est, în care produce scutere, autobuze și, mai nou, mașini electrice.
















