Dacia a redus producția de la Mioveni față de lunile anterioare, după ce în primul trimestru volumul atinsese valori maxime pentru ultimele 12 luni. Față de anul trecut, producția este însă în continuare mai mare.
Dacia a produs în luna aprilie 28.083 de vehicule, cu 7,3% mai multe față de aprilie 2018, însă cu 13,3% mai puține decât în luna anterioară, martie, când ieșeau pe poarta fabricii 32.403 vehicule. Cel mai probabil, Dacia își adaptează producția la cerere, astfel că scăderile înmatriculărilor din Franța, de exemplu, ar putea să fie printre cauzele acestei reduceri a producției.
Punctual, au fost produse în aprilie 21.609 unități Duster, cu 3.466 unități mai puține decât în martie, SUV-ul fiind principalul model care a influențat scăderile fabricii față de valorile din primul trimestru. Comparativ cu anul trecut, producția Duster rămâne la un nivel mult mai mare, fiind realizate cu 3.492 de unități peste ceea ce era fabricat în 2018, în aprilie. La finalul celor patru luni, Duster are un avans major față de 2018, de 24.911 unități, cu 34,5% mai multe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, producția Sandero, chiar dacă pare paradoxal, a scăzut simțitor la Mioveni, încă de la începutul anului, raportat la 2018. În aprilie au fost fabricate 2.475 unități, față de 4.170 anul trecut, în luna a patra
În total, după patru luni, au fost produse 11.499 exemplare Sandero, față de 18.511 unități în intervalul similar din 2018, cu peste 7.000 de mașini mai puține. Explicația neoficială vine din faptul că Sandero, chiar dacă și-a îmbunătățit vânzările în Europa, este produs într-un porcent semnificativ pentru această piață în Maroc, în timp ce la Mioveni, spațiul de producție a fost cedat noii generații Duster.
În aprilie, uzina Dacia a mai fabricat și 2.196 kituri de caroserie cu destinați Algeria, în scădere ușoară față de luna trecută (cu circa 600 de unități), dar în declin substanțial față de anul trecut, când erau produse 6.652 de SKD-uri. În total, în acest an, au fost realizate 10.292 astfel de caroserii, iar reprezentanții Dacia ne-au declarat anterior că ținta este de eliminare completă a acestora, pe măsură ce uzina din Algeria își va produce singură componentele.
Întreaga producție Dacia, din România, pe patru luni, s-a ridicat la 125.314 vehicule, cu 12,3% mai multe față de același interval din 2018.