Dacia nu a reușit să înceapă cu dreptul anul 2021, pe piața din Germania, continuând declinul început anul trecut. La finalul lunii ianuarie, Dacia înregistra un volum de sub 2.000 de unități înmatriculate.
Piața auto din Germania este din nou în suferință, după ce a dat semne de revenire pe parcursul finalului. Înmatriculările din prima lună a anului de pe cea mai mare piață auto a UE au înregistrat un volum de 169.754 de unități, cu 31,1% mai puține decât anul trecut. Contextul este unul complet nefaavorabil, deoarece peste restricțiile cauzate de valurile repetate de covid se suprapune și intrarea în vigoare a normelor Euro 6d integrale, care au mai rarefiat ofertele de mașini ale dealerilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia este și ea afectată serios pe această piață, deși și-a lansat deja aici noile modele Sandero și Sandero Stepway. În ianuarie, marca românească a reușit să înmatriculeze doar 1.909 autoturisme, un volum infim față de anii de glorie, în care atingea volume ce se apropiau de 10.000 de unități lunar. Scăderea a fost de 50%, față de o lună care înregistra deja declin comparativ cu anul anterior.
Și cota de piață a Dacia suferă în acest moment, coborând de la 2 – 3%, la doar 1,1%, un contrast izbitor față de Franța, unde marca s-a apropiat de 10% pondere în piață și peste 11.000 de autoturisme înmatriculate.
Cele mai bine poziționate mărci de pe piața germană în ianuarie au fost Tesla și Volvo, singurele cu creșteri, 23,4% și, respectiv, 9,4%. De asemenea, au avut scăderi mici Porsche, Fiat, Opel și Renault, sub 20%. La polul opus, cu cele mai mari pierderi de clienți, au fost Jaguar, Honda și Mitsubishi cu 70% mai puține autoturisme înmatriculate față de ianuarie 2020.