Marca Fiat se retrage din SUA, după 8 ani de la intrarea sa oficială. Deși marca italiană a anunțat doar retragerea modelului 500, cu variantele sale, acesta era, de fapt, singurul model vândut de Fiat, la propriu, peste ocean.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Vânzările Fiat 500 în SUA au scăzut dramatic în ultimii ani, deși lansarea sa a fost una spectaculoasă, care a adus cifre bune pentru italieni. După ce va fi oprit modelul 500, în 2020, cu versiunile hatchback și cabrio, dealerii Fiat vor rămâne pe poziții, pentru a vinde modelele 500 L, 500 X și 124 Spider, dar cifrele acestora nu sunt suficiente pentru a justifica existența. Rețeaua va oferi, în schimb, service pentru deținătorii de model Fiat, ceea ce ar putea susține activitatea, o vreme. În plus, denumirea „Fiat Chrysler” a companiei obligă, într-un fel, să existe și Fiat pe piața americană.
Dispariția lui Fiat 500 de la americani nu este întâmplătoare. Modelul a fost lansat în 2011, iar de atunci nu a avut nicio înnoire de generații. Dat fiind faptul că nostalgia și renumele vechiului Cinquecento nu există peste ocean, mașina ar fi avut nevoie de un suflu nou. Clasa mică nu este una foarte populară la americani, dar cu metode tradiționale deja în industrie, orice mașină își poate menține vânzările. Un exemplu este Chevrolet Spark, un model care nici măcare pretenții de preimum nu are, așa cum are Fiat 500, dar reușește să vândă în continuare volume bune, având face-lifturi și noi generații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În anul lansării sale în SUA, 2011, Fiat 500 reușea să atragă aproximativ 20.000 de clienți, iar în 2012 numărul acestora creștea la aproape 45.000. Un volum foarte bun pentru un new entry, mai ales pe un segment nepopular. O campanie excelentă de promovare, în care Fiat 500 intra în apele oceanului și ieșea ca un „emigrant” în New York. De atunci, fără niciun update, vânzările Fiat 500 s-au prăbușit pas cu pas. În 2018, abia s-a apropiat de 5.000 de unități, iar anul acesta, după opt luni, are înmatriculate 2.187 de unități, cu 31% mai puține decât anul trecuta. Chevrolt Spark, lansat în 2012, a vândut în primul an circa 12.000 de unități și a ajuns la un vârf de sub 40.000 de unități abia după doi ani. În 2016 a beneficiat de o nouă generație, astfel că vânzările în scădere au urcat din nou la peste 35.000 de unități. În 2018 s-au apropiat de 25.000 de vehicule înmatirculate, iar în acest an, după 8 luni, a reușit să crească cu 14%, la 18.434 unități.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford a lansat producția SUV-ului Puma, la Craiova, primul automobil hibrid din RomâniaSituația lui Fiat 500 din SUA nu este un caz particular în cadrul Fiat. Marca italiană a trecut printr-o perioadă foarte proastă, cel puțin din punct de vedere al investițiilor în noi modele. Chiar dacă business-ul, așa cum l-a croit regretatul Sergio Marchionne, are cifre optimiste, situația vânzărilor Fiat nu este deloc una fericită, mai ales în Europa. Lipsa de modele noi, inclusiv de face-lifturi la modelele existente, presiunea exagerată de mare pe familia 500, au făcut ca europenii să renunțe încet-încet la mașinile Fiat, iar încrederea în viitoarele modele va fi greu de recâștigat.