Compania chineză Dongfeng este interesată să-și vândă o parte din acțunile deținute la PSA Group, potrivit unor informații neoficiale.
Fuziunea Fiat Chrysler Automobiles cu Peugeot SA ar putea aduce și schimbări în acționariatul existent, potrivit Automotive News, care scrie că firma chineză Dongfeng Motors lucrează la o soluție de reducere a pachetului de acțiuni pe care le deține în prezent la PSA. Mișcarea ar putea înlesni avizele pe care fuziunea trebuie să le primească în SUA, dat fiind faptul că la mijloc este o companie cu o semnificativă componenă americană, FCA.
Dongfeng deține 12,2% din Peugeot SA, similar cu statul francez (prin Bpi France) și familia Peugeot, în urma unei investiții făcute în 2014, pentru a salva compania. Prin fuziunea cu FCA, chinezii ar rămâne cu jumătate din acest pachet, în cadrul noii companii, însă mai mult decât permit autoritățile americane de reglementare (Comitetul pentru Investiții Străine), mai ales în contextul relațiilor tensionate dintre SUA și China.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit sursei citate, Dongfeng a transmis băncilor o cerere de explorare a opțiunilor de vânzare a unui pachet diacțiunile deținută încă din săptămânile trecute. În cest moment, compania intenționează să prezinte acționarilor săi planul de înstrăinare a acțiunilor.
Potrivit detaliilor fuziunii dintre PSA și FCA, cele două companii vor primi câte 5 locuri în consiliul de administație al viitoare compnii rezultate, iar al 11-lea loc va reveni actualului CEO al PSA, Carlos Tavares, care va conduce și noua companie. Dongfeng va avea dreptul la un loc în acest consiliu de administrație.
Reprezentanții PSA și FCA au transmis anterior că doresc să ajungă la un acord până la finele anului, astfel încât să poată semna un memorandul de înțelegere și sî înceapă demersurile privind fuziunea propriu-zisă.
Anunțul privind fuziunea a dezvăluit mai multe prevederi privind drepturile de vot viitoare, precum și participațiile acționarilor EXOR N.V. (familia Agnelli), Bpifrance Participations SA (statul francez), DFG (n.r. Dongfeng) și Familia Peugeot. Acestea vor avea un angajament de standstill, pentru o perioadă de 7 ani de la data fuziunii. Acțiunile EXOR, Bpifrance și Familia Peugeot vor fi subsumate unei perioade de incesibilitate de 3 ani. Familia Peugeot va putea să-și mărească participația la 2,5% în următorii 3 ani, prin achiziția de acțiuni de la Bpifrance sau DFG (acționarii PSA).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Exxon confirmă: Negociază vânzarea a 50% din Neptun Deep, o posibilă compromitere cel puțin pe termen scurt și mediu a exploatării gazelor din Marea NeagrăÎnainte de fuziune, FCA va distribui acționarilor un dividend excepțional de 5,5 miliarde euro și participația în Comau. De asemenea, PSA va distribui acționarilor cele 46% de părți deținute la Faurecia.
Potrivit datelor anunțate oficial, noua companie va deveni al patrulea constructor mondial de automobile, în termeni de vânzări anuale, cu aproximativ 8,7 milioane de vehicule. Marjele noii companii vor fi, după cum susțin cele două părți, printre cele mai ridicate de pe piețele pe care operează, „susținute de forța FCA în America de Nord și America de Sud, și cea a PSA în Europa”. Sinergiile vor fi realizate în procent de 80% începând cu sfârșitul anului al patrulea. Costul pentru realizarea sinergiilor este estimat la 2,8 miliarde euro.
Grupul PSA - FCA va avea o cifră de afaceri consolidată de 170 miliarde de euro, venituri operaționale de 11 miliarde euro, pe baza rezultatelor din 2018, exclusiv Magneti Marelli și Faurecia.