Unul dintre acționarii principali ai PSA Group (Peugeot SA), grupul chinez Dongfeng, ar putea să-și vândă pachetul de acțiuni, pentru a-și redresa situația financiară.
Dongfeng, una dintre companiile auto chineze din top 3, ar putea da lovitura prin vânzarea acțiunilor deținute la PSA Group. Dacă informațiile publicate de Automotive News sunt adevărate, compania chineză ar putea câștiga peste 1 miliard de euro din tranzacția cu acțiuni, după ce a plătit pentru ele, în 2014, 800 milioane de euro. Astăzi, valoarea de piață a acestor acțiuni a ajuns la circa 2,2 miliarde euro, în condițiile în care compania este evaluată la 18,3 miliarde euro. Dongfeng deține 12,23% din capitalul PSA, având 19,5% drepturi de vot, la egalitate cu familia Peugeot.
Informațiile privind intențiile Dongfeng vorbesc despre opțiuni pe care chinezii le studiază privind vânzare sau obținerea unor finanțări garantate cu acțiunile PSA, ambele fiind avantajoase pentru companie.
Pe de altă parte, situația cooperării dintre Dongfeng și PSA pe piața chineză nu se află la cele mai ridcate cote. Vânzările de mașini Peugeot și Citroen au scăzut alarmant în acest an, iar liniile de producție ale Dongfeng pe care sunt fabricate mașinile PSA, proiectate pentru 600.000 de vehicule anual, sunt ocupate doar la un sfert. În plină expansiune a SUV-urilor, Citroen C5 Aircross sau Peugeot 4008 au pierdut masiv clienți în fața rivalilor. Compania de tip joint-venture pe care PSA și Dongfeng derulează afacerile din China a înregistrat pierderi și anul trecut și, cel mai probabil, o să o facă și în acest an. Rețeaua de dealeri PSA din China, coordonată de Dongfeng, s-a micșorat cu 80% în ultimii ani, potrivit datelor Automotive News.
Dongfeng este o companie de stat, are o cifră de afaceri ce o plasa, până în 2018, pe locul 3 - 4, în segmentul automotive, și mai are parteneriate de tip joint-venture cu Nissan și cu Honda.
Chiar dacă are o situație financiară bună, declinul major al pieței auto din China din ultimul an i-a creat un dezechilibru important, astfel că suma de 2,2 miliarde euro ar putea constitui o resursă extrem de utilă în această perioadă. În plus, analiștii sunt de părere că o eventuală majorare de capital a companiei chineze în care Dongfeng și PSA sunt asociați ar prinde bine chinezilor.
Acțiunile PSA Group (Peugeot SA) valorau în 2014, la momentul la care s-a decis vânzare unui pachet către un investitor strategic, în jur de 10 euro, iar astăzi ele depășesc 20 de euro pe acțiune. Compania s-a redresat constant în ultimii ani, avându-l pe Carlos Tavares ca CEO, reușind o tranzacție istorică, prin cumpărarea Opel/Vauxhall de la General Motors și transformarea acesteia în companie profitabilă.
După anunțul privind rezultatele financiare în primul semestru, acțiunile PSA au început să scadă, de la 23 de euro, la 19,8 euro, după care și-au revenit ușor.