Aflată într-un amplu proces de restructurare, Compania Națională de Transporturi Aeriene Tarom a demarat renegocierea contractelor cu producătorii de aeronave ATR și Boeing, cu care are încheiate înțelegeri de cumpărare a unor noi aeronave.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Tarom are în derulare un plan de redimensionare și reînnoire a flotei, pre-notificat către Comisia Europeană în luna august 2020, pentru care a și accesat un ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului.
Tarom operează acum doar 20% din cursele pe care le avea înainte de pandemie.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Comisia Europeană s-a autosesizat pentru transferul terenurilor Romexpo în proprietatea Camerei de Comerț. Bruxelles-ul analizează și dacă folosința gratuită de până acum este ajutor de statProcesul de modernizare va avea ca rezultat o flotă uniformizată care va permite reducerea semnificativă a costurilor (costurile de întreținere, costurile cu combustibilul etc.).
Odată cu livrarea, în 2023, a celor 5 aeronave de tip B737-MAX ce fac obiectul contractului de achiziție cu Boeing, vor fi înstrăinate o aeronavă B737-700 și 4 aeronave A318, urmând ca, la finalul perioadei de restructurare, TAROM să aibă în operare o flotă uniformă compusă din 21 aeronave (9 aeronave tip ATR 72 si 12 tip Boeing 737).
Din flota curentă Tarom va mai opera 3 aeronave Boieng 737-700, deținute în proprietate, și alte 4 aeronave Boeing 737-800, aflate în leasing operațional.
În același timp, Tarom urmează să renunțe la operarea a 4 aeronave Boeing 737-300, prin vânzarea în piață, la 9 aeronave ATR 42/72-500 prin memorandumul de preluare cu producătorul ATR a flotei vechi, precum și la alte 4 aeronave Airbus A318 (în anul 2023) și o aeronavă Boeing 737-700 (în anul 2023), ca urmare a recepției Boeing 737 MAX8.
CITEȘTE ȘI Senat: Copiii, până la o anumită vârstă, vor fi scutiți de la calculul întrețineriiUn document oficial al Ministerului Transporturilor, analizat de Profit.ro, indică faptul că scăderea traficului aerian, ca urmare a pandemiei de coronavirus, dă șansa companiei de a renegocia contractele de achiziție a noilor aeronave.
”(...) luând în considerare contextul actual internațional (pandemia Covid-19) și ținând cont de faptul că industria transportului aeronautic este în scădere față de acum 2 ani, Compania Națională de Transporturi Aeriene TAROM a demarat un proces de re-negociere a contractelor semnate cu producătorii de aeronave ATR și Boeing”, arată documentul citat.
CITEȘTE ȘI Profesia de avocat va fi compatibilă cu activități în mai multe domenii, precum protecția datelor, proiecte cu finanțare UE sau învățământ preuniversitarRecent, Tarom a început procedura prin care pregătește închirierea sediului său central, împreună cu terenul adiacent, operațiune pregătită și anunțată de Profit.ro în urmă cu un an. Activele sunt în orașul Otopeni, județul Ilfov, iar planul este să fie închiriate pentru o perioadă de cel puțin 10 ani.
Traficul pe aeroporturile europene a scăzut anul trecut la nivelul din 1995, huburile din Turcia și Rusia având o evoluție mai bună decât cele din Europa Occidentală, arată datele unui grup industrial regional, transmite Reuters. În 2020, aeroporturile europene au pierdut 1,72 miliarde de pasageri sau peste 70%, deoarece pandemia de coronavirus a afectat semnificativ industria călătoriilor.