Un document oficial analizat de Profit.ro relevă că România ar fi de acord cu aplicarea noilor norme Euro 7, dar cu amânarea intrării acestora în vigoare timp de 3 ani de la adoptare.
De ce este important: Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025 și își propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori, alții decât CO2, precum oxizi de azot și monoxidul de carbon. De asemenea, normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluant rezultate din frâne și anvelope.
De asemenea important: Opt state membre ale UE, printre care se află și România, cer blocului comunitar să renunțe la noile reguli referitoare la gazele și noxele de eșapament ale autoturismelor, pe motiv că acestea sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combustie. Ulterior, și ministrul federal al Transporturilor din Germania, Volker Wissing, același care a reușit să obțină pentru producători acceptarea motoarelor care folosesc combustibili sintetici, după 2035, s-a declarat un adversar deschis al propunerii care urmează să introducă normele Euro 7 în 2025.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT - TAROM are cel mai mare grad de încărcare cu pasageri din ultimii 10 ani. ”Profitabilitate fără precedent în ultimii 15 ani!”Un document relevă acum poziția oficială a României cu privire la noile norme include și acordul pentru ”o aplicare” a noilor norme Euro 7, dar cu amânarea intrării lor în vigoare pentru o perioadă de 3 ani de la adoptare.
Responsabilul și coordonatorul de dosar Euro 7 în România este Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, care a transmis Comisiei Europene poziția națională a României față de conținutul proiectului de Regulament al Uniunii Europene referitor la Euro 7, iar, potrivit sursei citate, documentul de poziție ”a ținut seama și de interesele industriei auto din România”.
Astfel, în cadrul grupului de lucru interministerial constituit pentru dosarul Euro 7, grup coordonat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, au fost redactate observațiile României referitoare la proiectul de regulament Euro 7, care au fost transmise către Comisia Europeană și care ”includ și o aplicare a normei Euro 7, într-un termen de 3 ani de la adoptarea actelor de implementare de către Comisia Europeană”.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Valoarea tichetului de masă, majorată de la 1 august și de la 1 ianuarie. Guvern: 30 lei nu asigură o ”masă decentă”Documentul citat menționează faptul că varianta finală a proiectului de regulament al Uniunii Europene referitor la Euro 7, care urmează a fi adoptat, nu presupune în mod obligatoriu să se țină seama de această poziție, fiind încă un subiect de negociere între statele membre Uniunii Europene și Comisia Europeană, dar partea română este convinsă că noile norme Euro 7 vor întârzia 2-3 ani după adoptarea ultimelor acte de implementare.
”Mai mult, din conținutul ultimului document de compromis transmis de președinția Suediei reiese faptul că intrarea în vigoare a Regulamentului Uniunii Europene referitor la EURO 7 se va realiza într-un termen de 2-3 ani de la adoptarea acestuia”, arată în documentul citat noul ministru al Mediului, Mircea Fechet.