Așa cum se subînțelegea din prezentarea oficială a strategiei de electrificare a grupului Jaguar Land Rover, rebotezat de proprietarii săi în JLR, celebra marcă Land Rover va fi retrasă din oferta grupului, urmând să fie înlocuită cu alte două mărci, derivate din modelele actuale.
Oficialii grupului JLR (fost Jaguar Land Rover) au confirmat că Land Rover nu va mai fi prezentă în viitoarele modele ale grupului, care se transformă radical și abandonează celebrul brand, cel mai probabil din cauza imaginii nepotrivite cu statutul de premium și lux pe care și-l doresc șefii.
Prima țintă pe care și-au propus-o noua conducere a JLR este să desprindă definitiv Range Rover, un subbrand de lux, care încă mai are atașată marca de bază Land Rover și care, aparent, trage în jos imaginea Ranger Rover. Oficial, marca se numea la acest moment Land Rover Range Rover, o construcție extrem de nepotrivită și greu de folosit în mod curent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prin transformarea grupului într-o structură de tip „House of Brands”, așa cum a fost anunțat oficial, Range Rover devine principala marcă a companiei, ea fiind urmată de Jaguar, care are nevoie de o repoziționare și mai bună. Din fosta Land Rover se vor desprinde în schimb cele două denumiri devenite ele însele notorii, Defender și Discovery, care au suficientă rezonanță pentru a se transforma în mărci de sine stătătoare.
În acest fel, JLR își șterge de pe firmament numele „Land Rover” și trimite în istorie acest brand, care, din păcate, în pofida reputației off-road, are și un nedorit renume de mașini care se strică repede.
Gerry McGovern, Chief Creative Officer al JLR, a explicat chiar în evenimentul de prezentare a strategiei de electrificare motivul acestei decizii: „Realitatea este că Range Rover este un brand, la fel este și Defender. Clienții spun că au un Range Rover. În lux, ai nevoie de claritate. Land Rover Range Rover nu ți-o oferă”. Șefii JLR au mai explicat că Land Rover va fi conservată în activele grupului și va mai fi folosită câteodată. „Iubim Land Rover, dar nu are atât de mult capital ca Range Rover, iar Defender crește și el masiv”.
Diferite personalități ale industriei auto sau presei britanice au reacționat destul de virulent la aflarea veștii, considerând că este o eroare a conducerii grupului. Celebrul Mike Brewer, cunoscut pentru serialul Wheeler Dealer, de pe Discovery, în care restaurează mașini vechi celebre, spune că decizia îl șochează. „Îmi vine să vomit. Traversăm vremuri în care se pare că producătorii vor să-și șteargă istoria. Ford a șters Fiesta, acum Land Rover. Ce va urma?”.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring, cel mai vândut automobil electric din Renault Group și în Top 10 în Europa, după Tesla și VWJLR a anunțat că în acest an vor fi deschise comenzile pentru primul Range Rover electric din istorie și, de asemenea, au anunțat noi modele electrice ce vor fi dezvoltate în următorii ani.
Marca Land Rover a fost lansată ca un brand derivat din Rover (o altă marcă dispărută), fiind folosit pentru prima dată în 1948, pentru mașinile de teren produse de compania britanică Rover Company. Ulterior, a căpătat personalitate și a devenit sinonimă cu mașinile de teren britanice folosite de armata regală în toate războiale.
În 1994, marca a fost cumpărată de BMW, care ulterior a vândut-o, în 2000 celor de la Ford, acesta fiind și momentul în care s-a separat, pentru câțiva ani (până în 2006), de Range Rover.
Tot la Ford, Land Rover a intrat în același pachet de mărci cu Jaguar, marcă premium cu o istorie separată. În 2008, Ford a vândut cele două mărci indienilor de la Tata Motors, iar în 2013 a fost creată o nouă companie care le-a reunit pe amândouă.