Autoritățile germane au prezentat statisticile privind piața auto în luna iunie, cu rezultate surprinzătoare, o scădere de 3,5 procente față de iunie 2016, după un șir de creșteri în primele 5 luni ale anului. Dacia a scăzut, de asemenea, cu 2,2 procente, dar își păstrează unul dintre cele mai mari ritmuri de creștere de pe piață, în 2017, cu un avans de peste 27 de procente față de anul trecut.
Înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,5% în a șasea lună a anului, cu un volum de 327.693 unități, stopând astfel seria de creșteri din cea mai mare piață auto a Europei. Toți constructorii locali, VW Group, Daimler și BMW au înregistrat vânzări în scădere, cea mai mare fiind cea a BMW, cu peste 17%.
La polul opus a fost Renault, care a înregistrat o creștere de 21%, la fel și Seat (+18%) și Toyota (+22%). Dacia s-a înscris în trendul pieței și a pierdut 2,2% din clienți, în raport cu rezultatul din iunie 2016.
CITEȘTE ȘI FOTO Concursul de Eleganță de la Sinaia a fost câștigat de un Cadillac V16, proaspăt intrat în Colecția ȚiriacPe întreg semestrul, piața din Germania păstrează un avans de 3,1% față de anul trecut, cu un total de autoturisme înmatriculate de 1.787.026 unități. Printre mărcile cu cele mai mari creșteri, atât procentual cât și în volum, se numără Dacia, Toyota și Fiat, în detrimentul mărcilor locale. Dacia are un volum de vehicule înmatriculate pe 6 luni de 31.453 unități, cu 27,1% mai multe decât în primele 6 luni din 2016.
Întreaga piață auto din Germania, autoturisme și vehicule comerciale, s-a ridicat în prima jumătate a anului la 2,07 milioane de vehicule, cu 2,1% mai multe decât anul trecut. Piața de vehicule second-hand s-a ridicat la 4,25 milioane de vehicule vândute, în scădere ușoară, cu 0,3% față de 2016.