Grup Renault Romania a numit un nou director al Uzinei Mecanice și Șasiuri din Mioveni, unitate distinctă de cea în care sunt produse automobilele Dacia. Alexandru Oprescu, noul director, este al doilea șef român al acestei uzine și vine din industria auto, unde a condus fabricile Johnson Controls și ZF TRW.
Alexandru Oprescu îl va înlocui pe Philippe Nottez, care a condus activitățile uzinei din 1 septembrie 2013. Philippe Nottez devine director al uzinei Renault STA Ruitz (Franța).
Alexandru Oprescu îi va raporta direct lui Yves Caracatzanis, director general Grup Renault România și Președinte Director General Automobile Dacia și, din punct de vedere funcțional, lui Cornel Olendraru, Vicepreședinte Fabricație și Logistică pentru regiunea Eurasia (din care face parte și România).
Alexandru Oprescu s-a născut la Pitești în 1966 și a absolvit în 1992 Institutul Politehnic din București. Alexandru Oprescu are un CV impresionant în industria auto din România. A început să lucreze din 2005, pe platforma de la Mioveni, la Johnson Controls (JCI), unde a fost manager al mai multor departamente, făcând parte din lanțul de producție al uzinelor Dacia. În 2010 a fost numit director de uzină al JCI Mioveni. De aici a plecat la Craiova, la noua fabrică Johnson Controls, furnizor al Ford, pentru ca, de acolo, să conducă și două din uzinele Johnson Controls din Marea Britanie. În 2015 a fost recrutat de ZF TRW, pentru a conduce noua fabrică de airbaguri din orașul Roman. Anterior, Alexandru Oprescu a lucrat în telecom și industria alimentară.
Poziția de director al Uzinei Mecanică și Șasiuri Dacia îi conferă lui Alexandru Oprescu și funcția de membru al Comitetului de Management Grup Renault România.
Directorul care părăsește funcția, Philippe Nottez, cetățean francez, a venit în România în 2013, când l-a înlocuit pe Cornel Olendraru, care a preluat, la acel moment, poziția de director al Uzinei Vehicule Dacia. De la Mioveni, acesta este transferat ca director al Uzinei Renault STA Ruiz din Franța.
Uzina Mecanică și Șasiuri este „cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în ceea ce privește procesele și activitățile”, după cum o descriu oficial reprezentanții Renault. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele și cutiile de viteze, se montează punțile față și spate, osiile și cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault și Nissan, asamblate la Mioveni și în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault - Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs în total 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze și 859.000 de șasiuri.