Compania aeriană spaniolă Air Europa a declarat că este posibil ca datele personale ale clienților săi să fi fost compromise într-un incident de securitate care a fost detectat în octombrie anul trecut.
Investigația companiei a arătat că numele, detaliile cărților de identitate sau ale pașapoartelor, datele nașterii, numerele de telefon, adresele de e-mail și detaliile naționalității ar fi putut fi furate, le-a spus Air Europa clienților săi într-un e-mail care a fost văzut de Reuters.
Air Europa a declarat că compania a raportat imediat situația autorităților și clienților, astfel încât aceștia să poată lua măsuri de precauție, arată News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Air Europa continuă să implementeze măsuri preventive în ceea ce este un proces continuu de inovare în materie de securitate, având în vedere numărul tot mai mare de incidente”, se arată în comunicat.
Wall Street Journal a relatat pentru prima dată despre acest caz, dar a citat declarația către International Consolidated Airlines Group (IAG).
IAG, care deține o participație de 20% la Air Europa, a declarat pentru Reuters că ”nu va trimite niciodată e-mailuri direct clienților (Air Europa)”.
CITEȘTE ȘI O nouă fabrică de înaltă tehnologie, construită de Schneider Electric în BulgariaAir Europa, cu sediul la Madrid, a suferit în octombrie un atac cibernetic asupra sistemului său de plată online, care a lăsat descoperite unele dintre detaliile cardurilor de credit ale clienților săi.
Transportatorul a declarat la acea vreme că nicio altă informație nu a fost expusă, fără a specifica numărul de clienți afectați.
Anul trecut, IAG a fost de acord să plătească 400 de milioane de euro (434 de milioane de dolari) companiei spaniole Globalia, pentru restul participației de 80% din compania aeriană Air Europa pe care nu o deținea deja. Acordul nu a fost încheiat, deoarece este examinat de autoritățile de reglementare a concurenței.