Grupul Daimler AG va fi redenumit oficial Mercedes-Benz Group AG marți, 1 februarie, la aproape un an după ce a fost anunțată separarea de grup a diviziei de camioane și autobuze, într-o mișcare espre care directorul general Ola Kaellenius speră că va debloca valoare pentru acționari pentru producătorul de automobile premium, transmite Reuters.
Schimbarea este cea mai recentă dintr-un șir de reorganizări structurale pentru producătorul de automobile care și-a început viața ca Daimler-Benz AG în 1926, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marca Mercedes, numită după fiica unui antreprenor de automobile, a fost adoptată oficial de Daimler AG în 1902.
”Avem o șansă reală de a crește”, a declarat CEO-ul Ola Kaellenius reporterilor, vineri, fără a menționa o evaluare țintă specifică pentru companie, care acum se ridică la puțin sub 77 de miliarde de euro.
Acțiunile Daimler Truck AG, desprinsă de Mercedes-Benz în decembrie anul trecut, au crescut ușor de la debutul lor pe piață, fiind tranzacționate vineri la 32,23 euro.
Acțiunile Mercedes-Benz, care au atins în noiembrie 2021a cele mai înalte niveluri din 2015, dar care au evoluat ulterior ușor sub acele niveluri, au fost cotate vineri la 71,15 euro.
Totuși, un producător de automobile premium care se luptă pentru piața de lux, prin definiție mică și finită, ar putea să aibă o creștere limitată, au spus analiștii.
”Investitorii ar putea începe să vadă Mercedes ca pe Lucid Motors sau Tesla și să înceapă să-i ofere un multiplu pentru vehicule electrice”, a spus analistul auto european la RBC Capital Markets, Tom Narayan.
Dar Lucid și Tesla au început direct activitatea cu vehicule electrice. Mercedes trebuie să își transforme afacerea existentă, cu vehicule cu combustie internă în vehicule electrice. Aceasta poate fi o limitare a cât de departe ar putea merge creștereal pe termen scurt, a adăugat acesta.
Daniel Schwarz, director de management la Stifel, a declarat că evaluările reflectă opinia că mărcile germane sunt în defensivă, forțate să-și protejeze cota de piață.
”Evaluarea Tesla se bazează pe ipoteza că Tesla va câștiga cotă de piață de la producătorii germani”, a spus Schwarz.