Vicepremierul pentru Dezvoltare Regională și Lucrări Publice, Grozdan Karadjov, și ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Nikolay Sabev, s-au întâlnit la Ruse cu vicepremierul român Sorin Grindeanu, care este și ministrul Transportului și Infrastructurii. După întrevedere, care a avut loc la inițiativa lui Sabev, acesta a declarat că serviciul de feribot între Ruse și Giurgiu va fi reluat „cel târziu în iunie”.
Potrivit lui Sabev, capacitatea de transport a serviciului de feribot, întrerupt acum mai mult de 30 de ani, va fi calculată astfel încât să faciliteze scăderea traficului intens pe podul care leagă cele două orașe, acest trafic rutier fiind chiar și mai intens pe timpul verii, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministrul Transporturilor a mai precizat că Bulgaria și România vor semna un acord pentru armonizarea prevederilor vamale, inițiativă care ar trebui să faciliteze traficul și să ducă la dispariția cozilor de vehicule care așteaptă la vamă. Sabev a mai spus că acesta este un pas înainte în strategia Guvernului de a fluidiza traficul și de a accelera mișcarea pasagerilor și a transporturilor de marfă prin puncte de frontieră cu țările vecine.
Nikolay Sabev a declarat că el și omologul său român au convenit să aibă astfel de întrevederi la fiecare trei luni. În plus, încep evaluările privind alegerea locațiilor pentru construcția altor poduri peste Dunăre între Bulgaria și România. Totodată, vor continua lucrările pentru proiectul Fast Danube, care are ca scop transformarea Dunării într-un canal navigabil pe tot parcursul anului.
În cadrul unei conferințe comune cu Grindeanu și Sabev organizată după întrevedere, Karadjov și-a exprimat speranța că lucrările de reparații îndelung așteptate la podul peste Dunăre de la Ruse – Giurgiu vor începe încă din acest an, cu un orizont de finalizare în primăvara anului viitor. Karadjov a afirmat că România a efectuat lucrări de reparații la pod în 2018, dar o evaluare realizată de o echipă bulgară a identificat probleme, inclusiv elemente structurale neacoperite.
Solicitat să comenteze stadiul lucrărilor la viitoarea autostradă între Ruse și Veliko Tîrnovo, în partea centrală și nordică a Bulgariei, Karadjov a afirmat că licitația competitivă a avut loc la finalul anului 2020 și la începutul anului 2021. El a menționat că discuțiile avute vineri cu partea română reprezintă începutul etapei de alegere a punctului de plecare al viitoarei autostrăzi, această locație fiind încă necunoscută. Potrivit lui Karadjov, proiectul depinde de planurile NATURA ale celor două țări vecine. El a precizat că acesta este motivul pentru care contractorul nu a fost încă nominalizat, subliniind că discuțiile de vineri ar trebui să accelereze acest proces. Ministrul a adăugat că într-un viitor mai îndepărtat autostrada va coborî dinspre Munții Balcani înspre sud, va intersecta autostrăzile Tracia și Maritsa și va ajunge la granița cu Grecia. „Acest traseu face ca autostrada să fie un adevărat coridor de transport între România, Bulgaria și Grecia”, a declarat el, precizând că sprijinul financiar pentru un astfel de proiect poate fi obținut de la Connecting Europe, în special prin facilități fiscale în vamă.