Dacia a atins cea mai bună lună de vânzări pe piața din Germania, de când este prezentă în această țară, depășind în premieră pragul de 8.000 de automobile vândute.
Vânzările Dacia au crescut cu 45% în luna iunie, reușind să atingă pentru prima dată un volum de 8.233 de automobile și o cotă de piață de aproape 3 procente. Succesul Dacia vine într-un context favorabil, în condițiile în care piața auto din Germania, cea mai mare din Europa, este într-o revenire puternică, depășind nivelurile din anii precedenți, marcați de pandemie și de criza de semiconductori.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar și așa, Germania înregistrează în continuare un deficit de până la 100.000 de autoturisme lunar, comparativ cu anii 2018 – 2019.
Pentru Dacia, anul 2023 a însemnat o creștere substanțială în fiecare lună, profitând de ieșirea din criza de componente și de comenzile mari înregistrate în 2022 și la începutul lui 2023. În total, de la începutul anului, Dacia a înmatriculat în Germania 34.756 de autoturisme, cu 40,4% mai multe decât în 2022. Volumul din prima jumătate a anului este deocamdată sub cel din 2018 și 2019, când se apropia de 40.000 de unități, însă diferența ar putea fi acoperită din creșterile estimate pentru a doua jumătate a anului.
Piața de autoturisme noi din Germania a crescut cu 24,8% în luna iunie, la un volum de 280.139 de unități înmatriculate, cele mai multe mărci de pe piață având o evoluție similară, cu creșteri de două cifre peste valorile din 2022. Mărcile electrice, Tesla, Polestar, MG, Smart, sunt cele cu creșterile cele mai mari, peste 100%, însă și brandurile de volum, atât cele germane, cât și de import, au majorări ale vânzărilor mari. Liderul pieței, VW, a înregistrat un avans de 22,4%, cu 53.210 unități vândute într-o singură lună, recuperând din cota de piață pierdută în anii anterior, respectiv 19% din totalul vânzărilor.
CITEȘTE ȘI Dacia înregistrează prima scădere în Franța, după un an de creștere neîntreruptăDupă prima jumătate a anului, înmatriculările de autoturisme noi din Germani au un avans de 12,8%, o valoare moderată din cauza startului mai lent din primele luni ale anului. În total, 1,4 milioane de autoturisme noi au fost înregistrate în cele șase luni, cu creșteri pentru circa două treimi din mărcile de pe piață.
Puținele scăderi sunt prezente la mărci de import, între care și Renault, care are în cele șase luni un volum mai mic decât Dacia, 30.591 autoturisme, cu 19,5% mai puține decât în 2022. Mitsubishi, Honda, Jeep Fiat, Ford, sunt mărcile care au avut, de asemenea, rezultate mai slabe în 2023, în intervalul ianuarie – iunie.