Dacia, brandul low-cost al producătorului auto Renault, intenționează să continue cu motoarele termice atât timp cât se poate și să-i ajute pe șoferii reticenți la trecerea la motoare electrice, a afirmat directorul general al companiei, Denis Le Vot, într-un interviu acordat Reuters.
În timp ce Renault intenționează să vândă modele complet electrice în 2030, Dacia va menține posibilitatea de a face marele salt până în 2035, când vor fi interzise motoarele pe combustibili fosili în Europa, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Renault face eforturi pentru a fi un lider pe segmentul motoarelor electrice, această abordare prezintă riscuri", a explicat Le Vot în marja unei prezentări lângă Paris.
"Acesta este motivul pentru care există și Dacia. În funcție de cât de rapid se convertește piața la motoarele electrice și de apetitul clienților, Dacia este aici. Cele două pot coexista într-un mod apropiat", a spus șeful Dacia.
Producătorul auto român are un singur model electric, Dacia Spring, responsabil pentru 12% din nivelul comenzilor sale.
Deși continuă să se bazeze pe motoare mici alimentate de combustibili fosili și gaz petrolier lichefiat (GPL), care reprezintă o treime din vânzările brandului, Dacia intenționeze să ofere primul model hibrid în 2023.
Renault, care este de un deceniu pionier, alături de partenerul de alianță Nissan, în sectorul motoarelor electrice, a fost recent detronat de nou-veniți, cum ar fi compania americană Tesla.
La începutul lunii mai, Renault a anunțat că ia în considerare opțiunea creării a două entități separate - una dedicată dezvoltării, producției și vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franța, și cealaltă dedicată dezvoltării și producției de motoare și cutii de viteze termice și hibride de nouă generație E-TECH, care va include operațiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia și America Latină.
Planurile ar urma să fie prezentate în această toamnă.