Înmatriculările de autoturisme din Europa au înregistrat în luna august o creștere mică, dar extrem de importantă, care oprește, cel puțin pentru moment, scăderea prelungită a pieței, cauzată în mare parte de criza de semiconductori. Rezultatele arată și o schimbare surprinzătoare de situație în interiorul grupului Renault, unde Dacia a devenit cea mai vândută marcă, relevă datele analizate de Profit.ro.
Creșterile individuale de pe unele dintre cele mai mari piețe auto ale Europei, în special în Germania, Franța sau Italia, au condus în luna august la finalul declinului înmatriculărilor din Europa. E o veste foarte bună, însă este doar parțial încurajatoare, și asta pentru că luna august a fost cea mai slabă lună din acest an pentru industria auto europeană. Creșterea relativă raportată de ACEA a fost posibilă deoarece luna august 2021, la care se raportează, a fost cea mai slabă din întreg anul 2021.
Din acest motiv, este foarte posibil ca lunile următoare înmatriculările să revină în zona negative.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Dacia a lansat, la Paris, noul concept Dacia Manifesto, anunțat de Profit.ro în primăvarăConcret, în august au fost înmatriculate 650.305 autoturisme, cu doar 28.000 de unități mai multe decât în luna similară din 2021 (+4,4%), după ce, în luna iulie, piața marcase încă o lună cu scăderi mari, peste 10%. România a făcut parte din grupul de țări cu scădere în această lună, cele peste 22 de procente pierdute fiind rezultatul unei situații inversate: la noi, august 2021 a fost o lună foarte bună, astfel că cifrele din 2022 au fost mai mici, în pofida faptului că au fost cele mai mari din 2022.
Chiar și așa, România continua să aibă rezultate mai mari, după opt luni, față de 2022, fiind una dintre puținele piețe din Europa care raportează creștere. Cu 83.349 de unități înmatriculate, țara noastră are un avans de 5,8%, fiind depășită doar de Bulgaria, cu +12,9%.
În ansamblul pieței, după opt luni, totalul înmatriculărilor s-a apropiat de pragul de 6 milioane de unități, fiind mai mic cu 800.000 de autoturisme față de volumul înmatriculat în urmă cu un an, corespunzător unei scăderi de 11,9%.
Situația mărcilor de automobile din Europa arată că în august aproape toată lumea a crescut, cu unele excepții notabile.
În primul rând, Renault pare că nu-și regăsește ritmul livrărilor, pentru că a raportat o scădere mare, de aproape 34 de procente. Chiar și cu ajutorul Dacia, care a crescut din nou, cu 13,1%, și Alpine, care a crescut cu 6,4%, grupul francez continuă să scadă și în august, cu 7%, cu 61.216 autoturisme, din care Dacia a înregistrat 33.879, pentru prima oară depășind în Europa marca-mamă, Renault, care a avut doar 27.179 de autoturisme înmatriculate.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Dacia a lansat, la Paris, noul concept Dacia Manifesto, anunțat de Profit.ro în primăvarăÎn al doilea rând, mărci care păreau rezistente la stresul crizei de semiconductori, Kia și Hyundai, au înregistrat și ele scăderi, chiar dacă mici, sub 1 procent.
A treia observație este cea referitoare la mărcile japoneze, care au scăzut și în august, cu excepția Toyota, undele cu procente considerabile: Mitsubishi (-36,2%), Honda (-12,7%), Mazda (-16,3%), Lexus (-26,9%).
La polul opus, cele mai mari creșteri au fost înregistrate, în segmentul mărcilor de volum, de Peugeot (26%), Mercedes (25,2%), Citroen (18,3%), Ford (16,2%) și Dacia.
După cele opt luni care au trecut, Dacia este liderul creșterilor, cu 14,6 procente, și doar Kia (10%), Hyundai (+1,5%), parte a aceluiași grup, și Toyota (+0,7%) sunt mărci de volum cu creșteri, pe lângă acestea fiind consemnate creșteri și la Alpine, DS și Porsche, mărci cu volume foarte mici.
Restul jucătorilor din piață sunt în continuare în scădere și doar jumătate dintre mărci ar putea spera la o revenire pe plus, până la finalul anului, având în vedere că nu se anunță o îmbunătățire semnificativă în următoarele luni.