Primul automobil electric vândut de marca românească Dacia a ajuns deja la o mie de clienți din România, după cum anunță compania. Cu comenzi care au debutat în luna mai și livrări care au pornit în primele zile ale lunii octombrie, Spring devine acum cel mai vândut automobil electric din România, dar și de pe alte piețe europene.
Un număr de 1.000 de Dacia Spring au fost deja livrate clienților, o treime din vehiculele livrate fiind ale unor clienți din București și din județul Ilfov, după cum arată statisticile Dacia. Volume semnificative au fost înregistrate și în județele Timiș, Iași, Cluj și Brașov. Din punct de vedere al specificațiilor, 95% din clienți au dorit să dispună și de sistemul de încărcare rapidă la bornă de curent continuu, oferit opțional. Modelul este echipat în serie cu un cablu mode 3 (7KW AC) pentru wallbox.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere al culorilor, albastrul este, se pare, culoarea preferată de clienții primului model 100% electric din gama Dacia, 40% din vehiculele livrate în luna octombrie afișând această nuanță de caroserie.
Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh care asigură o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).
Modelul beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
Dacia mai precizează că, la sfârșitul lunii octombrie, modelul Spring înregistrase deja peste 30.000 de comenzi la nivel european.
În România, potrivit datelor oficiale DRPCIV, în octombrie fuseseră înmatriculate deja 477 de exemplare Spring. La nivel european, vorbim deja despre aproape 10.000 de Dacia Spring înmatriculate, mai bine de jumătate fiind înmatriculate în Franța.