Dacia a vândut tot atâtea mașini electrice în Germania, în acest an, câte a vândut și Peugeot. Diferența dintre cele două este că Dacia are doar Spring în ofertă, iar timp de trei luni nu a livrat nicio mașină, iar Peugeot are câte o versiune electrică pentru fiecare model din gamă. Comparația dintre cele două arată că Spring nu a renunțat să atragă clienți pe cea mai mare piață auto din Europa, chiar dacă s-a lovit de foarte multe obstacole, relevă analiza Profit.ro.
Piața auto din Germania a scăzut în acest an cu 26,6%, pe intervalul ianuarie – octombrie, din cauza eliminării subvenției acordate de stat, la finalul anului trecut.
Dar chiar și în acest context nefavorabil, germanii au cumpărat 311.881 automobile electrice în primele 10 luni ale anului, arătând că există cererere chiar și la prețurile mari afișate de constructori.
E drept că a scăzut cota de piață a propulsiei complet electrice (BEV), în condițiile în care au accelerat vânzările de hibride, dar cei 13,3% care au rămas, față de 18% în urmă cu un an, subliniază că motorizările electrice au o susținere destul de bună din partea cumpărătorilor.
Pe această piață, cu foarte multe probleme, existența modelului Dacia Spring a fost pusă sub semnul întrebării, din cauza mai multor factori. În primul rând, prețul fără subvenții al mașinii ar fi putut să nu mai fie atractiv pentru clienții germani, în al doilea rând dimensiunile reduse și calitatea destul de slabă a mașinii ar fi fost alte argumente pentru o piață cu venituri destul de mari.
Și realitatea demonstrează că în bună măsură aceste criterii au lovit puternic vânzările Dacia Spring, care a scăzut de la 10.181 unități câte vindea în 2023, în intervalul ianuarie – octombrie, la doar 2787 în intervalul similar din 2024. Cota de piață în vânzările mărcii a scăzut și ea, de la 17,8%, la doar 4,8%, o situație evidentă în condițiile în care vânzările totale ale Dacia sunt într-o creștere ușoară.
În octombrie, Dacia Spring a reușit să înmatriculeze 289 de unități pe piața germană, un volum mult mai mic decât în urmă cu un an, dar acesta este mai mare decât mașinile electrice Citroen (134 unități), decât cele ale Toyota (170), Nissan (147), Polestar (152), Jeep (48) și multe mărci din China. Lexus a vândut doar 26 de mașini electrice în Germania, Alfa Romeo doar 13, iar Honda numai 5 exemplare.
CITEȘTE ȘI Volvo Cars își vinde acțiunile și iese din acționariatul Lynk & Co. Geely comasează două branduri chinezeștiNici Tesla nu mai este ce a fost în anii trecuți, pentru că a ajuns pe locul șase, cu 1.614 mașini vândute, în timp ce liderul VW a vândut 6.644 mașini electrice, Mercedes – 4.023, iar Skoda, surpriza pieței de electrice din Germania, a vândut 3.312 automobile electrice. Fiat, Renault sau Ford au vândut aproximativ dublu față de Dacia, dar marca românească și-a consolidat poziția pe piața germană și cu motorizările hibrid, care au totalizat în octombrie 1.925 de unități.
Pe lângă acestea, alte 990 de mașini cu GPL, o propulsie considerată alternativă, au fost și ele înmatriculate.
CITEȘTE ȘI VIDEO McDonald’s investește peste 100 milioane dolari pentru a-i aduce înapoi pe clienți după criza gravă a focarului cu E.coliCel mai vândut automobil electric în luna octombrie a fost Skoda Enyaq, cu 3.312 unități, urmată de VW ID.7, cu 2.427 unități, și de VW ID.4/ID.5, cu 2.174 unități.
După primele 10 luni, cele mai vândute mașini electrice din Germania sunt Tesla Model Y, cu 24.888 unități, Skoda Enyaq, cu 19.914 unități, și VW ID.3, cu 17.607 unități.