Noua companie auto Stellantis, născută din fuziunea dintre PSA și FCA, a reușit, după două luni din 2021, să depășească liderul istoric al industriei auto europene, Volkswagen, pe toate segmentele, autoturisme și vehicule comerciale, după cum arată datele oficiale analizate de Profit.ro.
Succesul Stellantis, compania multinațională care reunește 14 mărci auto, din Europa și SUA, a înregtistrat un prim succes comercial în acest an. Astfel, valorile cumulate pentru autoturisme și vehicule comerciale arată că Stellantis a depășit Volkswagen, fiind pentru prima dată în istoria recentă a industriei auto europene când compania germană este depășită de un competitor, din punct de vedere al volumelor.
Potrivit cifrelor de vânzări din primele două luni publicate de ACEA, Stellantis a însumat 480.888 de autovehicule, în cele 30 de piețe din UE și celelalte țări europene din care sunt colectate date, iar Volkswagen Group a vândut 452.400 autovehicule.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piediciVictoria de moment a Stellantis a fost subliniată și de vânzările modelului Peugeot 208, care a fost în luna februarie cel mai vândut automobil din Europa, luând acest titlu celebrului VW Golf. Mai mult, un al doilea model al Peugeot, SUV-ul 2008, s-a situat pe locul al doilea, pentru a accentua dominația de moment a acestei mărci. Pe segmentul de autoturisme, Volkswagen și-a păstrat supremația, cu 419.855 unități vândute și 431.392 unități înmatriculate, după cum reiese din statisticile ACEA (înregistrând o scădere de 24% față de anul trecut). Stellantis a vândut 377.244 autoturisme (377.905 înmatriculate, în scădere cu 24,7% față de anul trecut. Diferența a fost dată de vehiculele comerciale, segment pe care VW a vândut 32.544 unități, iar Stellantis – 103.644 unități, potrivit cifrelor publicate de Automotive News.
Anul trecut, diferența dintre înmatriculările Volkswagen și cele două companii care au fuzionat în Stellantis (PSA și FCA), a fost una foarte mare: 3,23 milioane unități față de 3,04 milioane unități, pe segmentul de autoturisme diferențele fiind și mai mari: 2,63 milioane pentru VW și 2,25 milioane pentru Stellantis.