Luna septembrie a adus un recul puternic pe piața auto din Germania, cu efecte negative asupra mărcii Dacia și a celorlalți jucători de pe piață. Vânzările mărcii românești s-au prăbușit cu 50% față de anul trecut, conform datelor analizate de Profit.ro, iar efectul ar mai putea fi prezent și în lunile care urmează.
De ce este important: Piața de automobile din Germania este cea mai mare din Europa, fiind cea care dictează trendul de cele mai multe ori. Pentru Dacia, Germania este a doua cea mai mare piață, după cea din Franța, unde însă apartenența la Renault susține vânzări duble față de Germania. Anul trecut, Dacia a înmatriculat aproape 64.000 de autoturisme în Germania, aproximativ 10% din vânzările la nivel global ale mărcii românești.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai este important: După un avans de 50%, acum scăderea anulează aceste creșteri și se poate prelungi câteva luni, până spre sfărșitul anului. Analiștii vorbeau anterior, cu referire la efectele WLTP, la o revenire a pieței abia în decembrie. Primul efect important pentru Dacia este scăderea cotei de piață
Înmatriculările Dacia din Germania au pierdut un volum uriaș în luna septembrie, ca efect secundar al înmatriculărilor masive din august, în virtutea intrării în vigoare a standardelor WLTP. Practic, atât achizițiile privaților efectuate în august, cât și înmatriculările dealerilor pentru stocurile existente au fost în detrimentul vânzărilor viitoare, cea mai afectată fiind luna septembrie, cu posibile efecte negative și în octombrie și noiembrie. În plus, eliminarea mai multor motorizări din oferta mărcii a condus la o scădere și mai mare.
Dacia a înmatriculat doar 2.083 de autoturisme, cu 50,6% mai puține decât în septembrie, însă nu a avut scăderea cea mai mare. Audi a scăzut cu 77,7%, Volkswagen a pierdut 61,9% din vânzări, Seat, 54,9%, la fel și Honda, 59%. Pentru marca românească efectul creșterilor din august a fost ca un bumerang.
După un avans de 50%, acum scăderea anulează aceste creșteri și se poate prelungi câteva luni, până spre sfărșitul anului. Analiștii vorbeau anterior, cu referire la efectele WLTP, la o revenire a pieței abia în decembrie. Primul efect important pentru Dacia este scăderea cotei de piață, care în august depășise 3%, la 1% în septembrie. Asta înseamnă că vânzările mărcii au scăzut mai mult decât cele ale cocnurenței. Pe întreg anul, cota de piață a scăzut, deocamdată, cu 0,1 - 0.2%.
CITEȘTE ȘI Ministrul Transporturilor spune că anul acesta vor fi date în folosință trei segmente de autostradăAnterior, Dacia a accelerat pe piața din Germania, fiind, după Seat, marca cu cea mai mare creștere în luna august, cele două mărci fiind, de altfel, singurele care au depășit 30 de procente avans în 2018.
Acum, în total, piața din Germania înmatriculat cu 30,5% mai puține mașini în comparație cu septembrie anul trecut. Media se datorează unor mărci care n-au cunoscut o scădere prea mare sau chiar au înregistrat creșteri. Jeep este una dintre mărcile care au continuat să crească, +79%, Peugeot și Citroen au înmatriculat cu 11 procente mai multe autoturisme, japonezii de la Mazda și Mitsubishi au fost de asemenea pe plus.
Pe intervalul ianuarie - septembrie, piața germană a mai păstrat un avans minor, de numai 2,4%, cu 2,6 milioane de autoturisme înmatriculate. Dacia ăi păstrează un volum în creștere, 58.759 autoturisme, +23,2% față de anul trecut, dar este posibil ca în lunile următoare valoarea să se diminueze. Cota de piață a mărcii s-a diminuat la 2,2%.