Dacia se apropie de un nivel record de 500.000 de autovehicule vândute anual în Europa, după ce a urcat, în primele 9 luni ale anului, la peste 350.000 de autoturisme înmatriculate în cele 27 de țări ale UE plus piețele EFTA.
Cu o medie de aproape 36.000 de autoturisme înmatriculate lunar în Europa, Dacia a ajuns pe locul al treisprezecelea pe continent, având o cotă de piață de 3 procente, cu vârfuri care au depășit această valoare. Înmatriculările totale au ajuns la 356.218 unități în cele trei trimestre, cu 10,5% mai multe decât anul trecut.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Cea mai bună lună din acest an pentru Dacia a fost luna iunie când a fost depășit pragul de 50.000 de automobile înmatriculate, alte două luni, mai și martie, fiind aproape de acest rezultat. Cea mai slabă lună a fost august, lună de concedii cu scăderi pentru întregul continent.
Cele mai multe dintre vânzările Dacia au fost realizate în cele 5 piețe majore ale Europei, așa numitele Big 5: Germania, Franța, Spania, Italia și Marea Britanie. Aici Dacia vinde aproximativ 70% din mașinile sale. Pentru ultimul trimestru din an, sunt așteptate creșteri pe cele mai multe dintre piețe, astfel că estimările noatre arată peste 100.000 de autoturisme înmatriculate în trimestrul 4, cu un total ce se apropie de jumătate de milion de vehicule înamtriculate.
Volumul este unul fără precedent pentru marca de la Mioveni, care anul trecut, în cel mai bun an al său din istorie, a vândut 421.749 de autoturisme în Europa.
Cel mai vândut model al mărcii este Sandero, cu cele două versiuni ale sale, cel de bază și crossoverul Stepway. Acesta a depășit 150.000 de unități vândute în primele 9 luni ale anului, potrivit datelor provizorii obținute de Profit.ro, fiind al cincilea cel mai vândut autoturism din Europa, în timp ce SUV-ul Duster a atins un volum de peste 105.000 de unități, poziționându-se în top 5 B-SUV și chiar între cele mai vândute SUV-uri din toate clasele.
Pentru anul viitor, lansarea noii generații Duster ar putea aduce și mai mulți clienți, în timp ce restul de modele să-și continue creșterea sistematică, până la lansarea unei noi generații Logan și Sandero, în 2019.