Modelul Sandero, produs de Dacia în România și în Maroc, își mărește distanța față de principalul rival din acest an, VW Golf, mașina care timp de decenii a fost preferata europenilor. După o lună aprilie foarte bună, în care a revenit pe primul loc, Sandero și-a consolidat primul loc în vânzări de la începutul acestui an, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia Sandero a vândut 24.835 de automobile în luna aprilie, potrivit cifrelor preliminare publicate de Data Force, care subliniază o creștere foarte mare, de 37,1%, pentru modelul românesc, cu o majorare de 6.724 unități față de volumul de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările Sandero au fost mai mari cu 1.300 de unități față de VW Golf, care a revenit în primele locuri ale vânzărilor, după ce în ultimii doi ani și-a pierdut enorm din popularitate. Pe locurile următoare ale clasamentului vânzărilor, s-au situat Renault Clio, VW T-Roc, Peugeot 208, Skoda Octavia, Toyota Yaris, VW Tiguan, Citroen C3 și Ford Puma, un alt model fabricat în România, la Craiova. Acesta a reușit să prindă Top 10, cu 14.418 unități vândute, după o creștere de 17,5% a vânzărilor.
După patru luni, Sandero domină piața auto din Europa, având deja aproape 100.000 unități înmatriculate (97.021, creștere 23,2%), cu 18.270 mai multe decât în urmă cu un an.
Distanța dintre modelul Dacia și următorul clasat, VW Golf, s-a majorat la 12.700 unități, în timp ce față de Peugeot 208, aflat pe locul trei, distanța este de 22.000 de unități. SUV-urile produse în România nu se mai află în primele 10 mașini, după patru luni, Ford Puma având 58.817 unități (locul 13) și Dacia Duster – 56.143 unități (locul 16).
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini electrice în Europa au crescut și în aprilie, dar cu un ritm redus. 11 țări cu scăderi pe piața de electrice, inclusiv RomâniaPrintre evoluțiile surprinzătoare din piață se găsește cea a modelelor Tesla, care au dispărut pur și simplu din prim planul pieței auto europene: Model Y a vândut în aprilie 9.329 unități (scădere de 10,5%), iar Model 3 nu există în primele 50 de modele vândute.
Pe cele patru luni, Model Y are o scădere foarte mare, de 17,4%, cu un volum total de 67.975 unități, cu aproape 15.000 mai puține decât vindea anul trecut.