Dacia Sandero revine ca lider absolut al pieței auto din Europa

Dacia Sandero revine ca lider absolut al pieței auto din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 dec 2023

Dacia Sandero revine pe primul loc în vânzările din regiune, relevă datele analizate de Profit.ro de pe 28 de piețe europene.

Nu este sigură că va fi, la finalul anului, cea mai vândută mașină din Europa, dar în acest moment Dacia Sandero reușește să domine vânzările europene de automobile, fiind în octombrie mașina cu cele mai multe înmatriculări. Sandero a înregistrat 22.335 de exemplare pe cele 28 de piețe de pe care au fost colectate datele, având o creștere de 28% față de anul trecut. Diferența față de următoarea clasată, Fiat 500, este foarte mare, conform Jato Dynamics. de aproape 7.000 de unități.

Urmărește-ne și pe Google News
A fost efectuat primul zbor transatlantic cu 100% biocombustibil: emisii zero, dar costă de trei ori mai mult CITEȘTE ȘI A fost efectuat primul zbor transatlantic cu 100% biocombustibil: emisii zero, dar costă de trei ori mai mult

Principalul rival din clasamentul pe întreg anul, Tesla Model Y, a avut din nou o lună slabă, ca toate modelele electrice din Europa, astfel că s-a situat pe un loc 22 care nu reflectă cu adevărat evoluția din acest a modelului american. Cu doar 10.774 unități, Model Y a fost în continuare cel mai vândut automobil electric, depășind Skoda Enyaq, Tesla Model 3 și cea mai nouă vedetă electrică a pieței, MG4. Dacia Spring a reușit din nou să prindă Top 5, cu aproape 6000 de unități, ceea ce înseamnă că a vândut mai mult decât VW ID.4 sau BMW i4.

Revenind la clasamentul general, este remarcabilă și performanța Ford Puma, care se află pe locul 8, cu 14.000 de unități vândute, în timp ce Dacia Duster a căzut pe locul 27, în așteptarea noii generații, având mai puțin de 10.000 de unități vândute în octombrie.

Pe întreg intervalul de zece luni, ianuarie – octombrie, Dacia Sandero a adunat un volum de 196.121 unități vândute, care o plasează pe locul al doilea, la mică distanță de Tesla Model Y, care are 209.503 unități înmatriculate. Diferența este suficient de mare pentru a mai putea fi recuperată în ultimele două luni, având în vedere că, în mod uzual, Tesla presează livrările în ultima lună a trimestrului. Chiar și așa, performanța Sandero va fi una remarcabilă, dacă va reuși să rămână a doua cea mai vândută mașină de pe continent, cu volume peste ceilalți rivali europeni.

FOTO & VIDEO Corespondență din Lisabona - Cel mai așteptat moment al anului în industria auto românească: Noul Duster a fost prezentat. Toate detaliile despre a 3-a generație a SUV-ului Dacia CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Corespondență din Lisabona - Cel mai așteptat moment al anului în industria auto românească: Noul Duster a fost prezentat. Toate detaliile despre a 3-a generație a SUV-ului Dacia

Celelalte modele ale Dacia au, la finalul celor zece luni, vânzări în creștere, cel mai mare procent fiind cel al lui Jogger, 67%, cu un total de 72.600 unități, urmat de Spring, 46%, cu 48.575 unități. Cea mai mică creștere este cea a lui Duster, 6%, la un volum total de 130.404 unități, fiind evident efectul apropierii lansării noii generații. Să mai observăm că Logan își pierde încet, încet clienții, mai ales că se mai vinde doar în România și Bulgaria. Cu mai puțin de 1000 de unități în octombrie și doar 12.239 de unități pe tot anul, micul sedan pare că se pregătește să se retragă de pe piață, la finalul ciclului de viață, undeva în 2028.

În total, Dacia a ajuns la un nivel al înmatriculărilor, în Uniunea Europeană, de 459.980 unități, cu peste 20% mai mare decât cel din 2022, ceea ce înseamnă că la final de an ne putem aștepta la cel puțin 540.000 de autoturisme Dacia înmatriculate în UE, la care se vor adăuga ale aproape 100.000 înmatriculate pe piețele din afara UE, în special Maroc și Turcia.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
vanzari dacia
cele mai vandute masini
sandero inmatriculari