Epopeea insolvenței constructorului sud-coreean Ssang-Yong nu s-a încheiat, deși la finalul anului trecut lucrurile păreau a fi intrat pe un făgaș normal. Administratorul judiciar a anunțat că Edison Motors nu a plătit, astfel că se reia procesul de căutare.
Singura veste bună a momentului pentru constructorul de automobile Ssang Yong este că situația sa financiară este ceva mai bună decât anul trecut, însă din păcate a ratat procesul de achiziție de către un investitor dispus să salveze compania, deoarece cei de la Edison Motors nu au virat banii până la termenul limită prevăzut de contractul încheiat. Anul trecut, procedurile inițiate de administratorul judiciar s-au finalizat cu anunțul privind alegerea companiei Edison Motors, specializată în producția de vehicule comerciale cu propulsie electrică, dintre toate ofertele depuse. Au fost inițiate negocieri cu consorțiul condus de Edison și s-au stabilit detaliile pentru achiziție, care ar fi trebuit să fie încheiată la începutul acestui an.
Ssang Yong se află la al doilea faliment în numai 10 ani, fiind pus sub adminsitrare judiciară după ce a intrat în insolvență. Compania fusese salvată de la faliment în 2011 de Mahindra&Mahindra, care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni printr-o procedură similară celei de acum. Din păcate, investițiile realizate nu au ajutat compania să își găsească drumul către succes.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Actualul adminsitrator desemnat de judecători să implementeze planul de redresare susține că Ssang Yong se pregătește să lanseze un nou model, are un parteneriat încheiat cu chinezii de la BYD, pentru intrarea în era electrică, a semnat un contract pentru producția de vehicule în Arabia Saudită și urmează să treacă la două schimburi, pentru a onora comenzile pentru vehiculele sale. Toate aceste detalii ar trebui să facă Ssang Yong mai atractivă pentru investitori, spune Young-Won Jung, administratorul companiei.
Ssang Yong a reușit să se mențină pe piața din Europa, chiar dacă volumele sunt foarte mici, cu ajutorul celor trei modele, Tivoli, Korando și Rexton. În total, Ssang Yong a vândut, prin intermediul rețelei Mahindra, puțin peste 10.000 de unități în UE, cele mai multe fiind Korando (5.800) și Tivoli (4.300).