Înmatriculările de autoturisme noi din Spania au scăzut și în decembrie, ca urmare a efectelor WLTP, fiind a patra lună consecutivă de declin. Dacia a fost afectată direct de tendința din piață, cu o scădere semnificativă, dar încheie anul cu o creștere de 11 procente.
Dacia a marcat o nouă scădere pe una din piețele importante din Europa, Spania, unde efectele WLTP nu au putut fi încă oprite. Declinul general al pieței a fost în ultima lună din an de 3,5%, coborând puțin sub 100.000 de autoturisme volumul de înmatriculări. Anterior, scăderile au fost de 13% în noiembrie, 6,6% în octombrie și 17% în septembrie, după o creștere de aproape 50% în august, înainte de intrarea în vigoare a standardelor WLTP. Dacia a fost direct afectată de această conjunctură, vânzările sale fiind mai mici decât anul trecut, în totate aceste luni, decembrie aducând un minus de 13 procente pentru marca românească.
Potrivit analizei făcute de asociația constructorilor și importatorilor, rezultatul a fost salvat de o evoluție bună a vânzărilor către companii și către business-urile de închirieri, care au crescut cu 6,9% și, respectiv, cu 2,6%, în timp ce livrările către clienți privați au scăzut cu 11%,
Statisticile oficiale arată că mărcile de import ale VW Group au crescut în decembrie cu 35%, în timp ce marca locală SEAT, aparținând aceluiași grup, a pierdut 2,1%. Și mărcile PSA au scăzut, cu excepția Opel, care a crescut cu 5 procente.
Grupul Renault a avut una dintre cele mai mari scăderi din piață, marca franceză având cu 41% mai puține înmatriculări în comparație cu decembrie 2017.
Unul dintre efectele acestei distorsiuni a pieței este revenirea cotei de piață a mașinilor diesel, pe fondul achiziției reduse de motoare pe benzină, încă neomologate.
Înmatriculările de autoturisme pe întreg anul au totalizat în Spania, 1,3 milioane de unități, ceea ce reprezintă un avans de 7 procente față de 2017.
Dacia încheie anul pe plus, cu modelul Sandero în topul celor mai vândute autoturisme, cu 31.130 unități. Practic, doar două modele SEAT, Ibiza și Leon, au fost în fața modelului românesc, alături de SUV-ul Nissan Qashqai. Sandero s-a vândut mult mai bine, pe piața spaniolă, decât modelele din grup ale Renault, Clio sau Megane, mașini populare în regat.
În total, Dacia a înregistrat 51.905 autoturisme în 2018, în creștere cu 11,8%, cu o cotă de piață de 3,89%, în creștere ușoară. Al doilea cel mai vândut model al mărcii a fost Logan, în timp ce Duster a fost al treilea, cu circa 13.000 de unități vândute.