Dacia Sandero a pierdut teren și s-a clasat pe locul patru în luna august în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa, o poziție pe care nu a mai ocupat-o de foarte mult timp, având în vedere că în ultimii doi ani a frecventat doar primele două locuri ale clasamentului. Cauzele principale sunt cererea în scădere și perioada vacanțelor în toată Europa.
Dacia Sandero nu a mai prins locul 1 și nici măcare poziția a doua a clasamentului celor mai vândute mașini din Europa, în luna august, potrivit datelor preliminare publicate de Data Force, modelul românesc fiind depășit atât de Tesla Model Y, liderul vânzărilor în acest an pe piața europeană, cât și de VW T-Roc și Peugeot 208. În total, Sandero a vândut 13.663 de exemplare, în scădere față de anul trecut, volumul fiind cel mai slab rezultat lunar înregistrat în acest an. Sandero a fost la doar câteva mașini în fața celebrului VW Golf, care timp de decenii a fost cel mai vândut automobil al Europei.
Nici Dacia Duster nu a s-a simțit prea bine în luna opta, fiind scoasă din Top 10 al vânzărilor, cu un volum de 10.194 unități, în scădere cu 1,2% față de august 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singurul model produs în România care s-a menținut în Top 10, în afara lui Sandero, a fost Ford Puma, care înregistrează în ultimele luni un reviriment important.
După opt luni, Dacia Sandero se menține pe locul al doilea în clasamentul vânzărilor europene, după Tesla Model Y, cu un total de 148.100 unități și o creștere de 19,2%, locul al treilea fiind ocupat de VW T-Roc, cel mai vândut SUV al Europei, cu 138.300 unități. În acest interval, ianuarie – august, Dacia Duster reușește să prindă locul 10 în top, cu 103.500 unități vândute.
Celelalte modele ale Dacia au avut rezultate bune în luna august, Spring înregistrând un avans de 60%, cu 5.700 unități, ca urmare a creșterilor masive pe piețele mari, între care Germania a jucat un rol importa, iar Jogger, cu 5.521 unități, a crescut cu 20%, ajutată de motorul hibrid, unul dintre cele mai accesibile din piață.