Clubul auto ADAC, echivalentul ACR din Germania, și-a lansat propria platformă de vânzări de automobile și vrea să devină un jucător important pe această piață.
Trecerea în online a vânzărilor de automobile deschide porțile pentru jucători care până acum nu au oferit decât servicii auxiliare proprietarilor de mașini devine o oportunitate comercială susținută și de sistemul de reprezentare de tip agenție pe care mărcile auto îl adoptă rând pe rând. Cel mai puternic club de automobiliști din Europa, ADAC, care are peste 21 de milioane de membri activi, cu cotizația plătită la zi, a început din 2021 să intre pe piața vânzărilor de automobile noi, semnând mai multe parteneriate de reprezentare, inclusiv cu Dacia.
Perioada de testare a fost una de succes, astfel că șefii ADAC și-au propus să devină unul dintre cei mai puternici vânzători online de mașini, cu o țintă de 40.000 de automobile vândute anual, până în 2030, după ce anul trecut volumul vânzărilor a fost de 10.000 de vehicule vândute.
Platforma „Fahrzeugwelt” (lumea auto) este dedicată exclusiv ofertelor de finanțare, atât în leasing, cât și în rate sau pe bază de abonament, fiind disponibilă doar membrilor asociației. Sistemul funcționează ca un intermediar între constructor și cumpărător, prin intermediul unei companii de finanțare agreată.
În prezent, singura companie de finanțare cu care ADAC colaborează este Mobility Concept, iar condițiile de acceptarea a unui vehicul la finanțare sau leasing sunt prețul cel mai mic din rețea și un discount de 300 de euro acordat special membrilor ADAC.
Reprezentanții ADAC susțin că au primit oferte de reprezentare inclusiv de la mărci din China, însă nu acceptă contracte decât dacă sunt pe termen lung. Dacia este una dintre mărcile care a semnat încă din 2021 un contract de reprezentare, alături de Renault, cele două mărci având statut de partener, dar clubul este deschis oricărui dealer și oricărei mărci pentru a le vinde pe platforma online.
ADAC oferă membrilor servicii clasice, în baza cotizației, începând cu asistența rutieră, remorcare și asigurări în caz de accident, repatrieri, consultanță juridică, dar și împrumuturi, servicii turistice, închirieri de mașini și altele. Finanțările în leasing sau în rate au crescut veniturile clubului la 970 de milioane în 2022, inclusiv cotizații și venituri din finanțări. Circa 60% din bni au fost cheltuiți pe intervenții și asistența membrilor.