Luna august a adus noi performanțe pentru marca Dacia, într-un context în care mai multe modele au fost afectate de vacanțe. Sandero, cel mai vândut model al mărcii Dacia, a depășit unul dintre cele mai populare automobile europene, VW Polo, și s-a plasat pe locul 5 în preferințele europenilor.
Vânzările din Europa au cunoscut un avans simțitor, un nivel record pentru ultimii 5 ani, într-o lună în care, de obicei, activitatea este redusă în acest sector, atât din cauza concediilor, cât și ca urmare a lansrăilor de modele noi, în septembrie, în timpul saloanelor auto. Chiar dacă unele piețe au înregistrat scăderi (Marea Britanie, de exemplu), mai multe mărci și modele ale acestora au crescut și în august.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Piața europeană a înregistrat un avans de 5,4% în august, menținând un ritm de creștere de 4,2% de la începutul anului și până acum.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiza pe modele arată, însă, cine a reușit să atragă mai mulți cumpărători și a profitat de perioadele de tranziție ale concurenților. Dacia Sandero este unul dintre câștigători, numărându-se printre modelele care au câștigat cotă de piață în detrimentul competitorilor, care fie se află în perioada de trecere la o nouă generație, fie sunt pe un trend descrescător.
Volkswagen Golf a fost și în august cel mai vândut model european, o poziție pe care și-o păstrează de ani buni, cu mici excepții de câte o lună sau două. Vânzările VW Golf au fost mai mari cu 5,1% față de anul trecut, după cum reiese din cifrele Jato Dynamics, dar sunt mai slabe cu 8,8 procente, pe cele 8 luni care au trecut, în comparație cu intervalul similar din 2016. Modelul german se află însă la distanță mare de urmăritori, dat fiind faptul că unul dintre concurenții tradiționali, Ford Fiesta, care l-a și depășit în luna martie, este într-o formă slabă în această a doua jumătate a anului, în plin proces de lansare a noii generații.
Al doilea automobil, în luna august, după numărul de modele vândute, a fost Renault Clio, în creștere cu 7,8 procente anul acesta și cu un impresionant 32% în august. La fel și Skoda Octavia, cu un ritm crescător de 11,6%.
Cel mai vândut SUV a fost VW Tiguan, care a depășit Nissan Qashqai (timp de mai mulți ani acesta a fost cel mai vândut crossover european). Tiguan păstrează și el un ritm descrescător, ca mai toate modelele VW în această perioadă, dar are în continuare un avans foarte mare, 55% de la începutul anului și până acum. Top 5 al celor mai vândute modele se încheie cu Dacia Sandero, care a depășit unul dintre cele mai populare modele ale Europei, VW Polo. Hatchback-ul fabricat la Pitești și, deopotrivă, în Maroc, a înregistrat 13.828 de unități vândute în august și 136.384 pe primele 8 luni din an. Segmentul din care face parte modelul românesc este dominat, în acest moment, de Clio și Sandero, ambele aparținând Grupului Renault. De remarcat, tot în clasa subcompactă, Citroen C3, care vine foarte puternic din urmă, cu o creștere de 75,8% în august și 63,7% pe întreg anul, amenințând modelele mai bine vândute din top.
Merită amintite alte două modele, cel mai bine vândut model premium, Mercedes-benz C Class, pe poziția 13 în clasamentul general, cu un volum de 11.508 unități în august și 123.720 pe cele 8 luni care au trecut, și cel mai bine vândut SUV subcompact, Opel Mokka, cu 11.312 exemplare în august și 121.174 în ianuarie – august. Acesta din urmă este rival direct cu Dacia Duster, care a înregistrat un volum de 9.471 unități în luna a opta și 96.026 în perioada ianuarie – august, în creștere cu 1,1%. Duster este al treilea în segmentul său, pe locul al doilea aflându-se Renault Captur (-5,5% în august și -4,1% pe tot anul).