O nouă statistică vine să confirme rezultatele excelente ale modelului Dacia Sandero pe piețele europene, în luna aprilie, când a reușit să depășească toți competitorii, inclusiv celebrul Tesla Model 3.
Dacia Sandero a vândut cu aproximativ 2.000 de automobile peste volumul reușit de principalii rivali, VW T-Roc și Opel Corsa, având un total de 18.659 de unități livrate în Europa, în luna aprilie, după cum reiese din datele Jato Dynamics. Anterior, cei de la Data Force anunțaseră cifre apropiate pentru aceste modele.
Cel mai important eveniment este legat de evoluția lui Tesla Model Y, care a fost lider al vânzărilor în luna martie, dar care în a patra lună s-a situat doar pe locul 17, ceea ce subliniază caracterul de tip bulk al livrărilor Tesla.
CITEȘTE ȘI VIDEO Cum a trecut Dacia la noua identitate de marcă în doar 24 de oreMai exact, compania și-a consolidat obieciul de a livra cantități foarte mari de mașini, dar în salturi, în funcție de producția curentă a uzinelor și de nevoile de raportare ale șefului Tesla. Mai exact, pentru a atinge un volum record de vânzări în primul treimestru, Tesla a forțat, prin reducerile de preț și prin avalanșa de livrări, un rezultat favorabil. Acesta a fost urmat de o prăbușire a livrărilor în aprilie (doar 10.553 față de peste 60.000 în martie).
Pentru Dacia, lucrurile au mers în ritm constant de la începutul anului, modelul fiind livrat preponderent din Maroc, către clienții care aveau comenzi înregistrate inclusiv din 2022. Creșterea pentru modelul Dacia a fost, în aprilie, de 44%, una peste media pieței. Pe locul al doilea, în statisticile Jato, s-a situat VW T-Roc, cu 16.746 unități, creștere de 19%, iar pe locul al treilea, Opel Corsa, cu 16.578 unități, creștere de 40%.
Renault Clio a venit de asemenea tare din urmă, cu o creștere de 119% și un volum de 15.792, care i-a asigurat locul 4.
Dacia Duster, cu un volum vândut de 12.953 de unități și o creștere de 38%, a rămas în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa, pe locul 9. Celălalt SUV produs în România, Ford Puma, se află în datele Jato doar pe locul 13, cu 11.655 vehicule vândute și o scădere de 8 procente.
CITEȘTE ȘI Paradoxurile Stellantis: cele mai slabe vânzări din ultimii 26 de ani și cel mai mare profit. Fiat, cea mai vândută marcă a grupului, în 2022Celelalte modele din Top 10 au fost Peugeot 208, liderul din 2022, Fiat 500, Toyota Yaris Cross, un model direct concurent cu Sandero Stepway, VW Golf, mașina care a fost lider de piață timp de decenii, iar pe locul 10, după Duster, Skoda Octavia, care revine puternic în vânzările europene, după un an mult mai slab, cu un volum total de 12.817 unități și o creștere de 230%.
Pe segmentul de vehicule electrice, Dacia Spring se menține în primele 5 cele mai vândute din Europa, cu 4.191 unități și o creștere de 18%. Pe primele patru locuri s-au clasat Tesla Model Y, cu 10.553 unități, VW ID.3 și ID.4, cu 6.542 și, respectiv, 5.913 unități, precum și Skoda Enyaq, cu 4.393 de unități.
O ascensiune extrem de puternică poate fi observată în cazul modelului MG4, un concurent produs în China, care a prins foarte bine pe unele piețe, precum Spania sau Italia, și care vine cu spațiu mult mai mare decât Spring și cu un preț comparabil cu VW e-Up. Este de remarcat și startul lent al celui mai nou model electric de la Renault, Megne E-Tech, care s-a clasat doar pe locul 10.