Datele privind înmatriculările de automobile din Europa analizate de Profit.ro arată că Dacia a început să se confrunte cu scăderi ale vânzărilor, chiar dacă pe unele piețe continuă să înregistreze majorări ale vânzărilor.
Dacia a înmatriculat în luna iunie, în Uniunea Europeană, 52.207 autoturisme noi, ceea ce reprezintă un declin de 6,4% comparativ cu anul anterior și aduce o scădere a cotei de piață de 1,3 puncte procentuale, respectiv 5% față de 6,3% cât reușea să obțină în 2022, în luna a șasea. Pe întreaga piață europeană, care include și Marea Britanie, Norvegia, Islanda și Elveția, țări non-UE, înmatriculările Dacia s-au ridicat la 55.663 unități, cu aproximativ 4.300 mai puține față de iunie 2022 (scădere de 6,1%), cota de piață a mărcii fiind diminuată cu 1,2 puncte procentuale, la 4,4%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dinamica vânzărilor Dacia este invers proporțională cu cea a mărcii Renault, care se află pe un trend crescător în acest an, după ce în 2022 înregistra scăderi consecutive. Brandul francez a avut în iunie un volum înmatriculat de 71.497 unități, cu 8,2% mai mare decât în urmă cu un an (76.865 în UE plus UK plus EFTA), cota sa de piață fiind însă diminuată la 6,8% în UE, din cauza unei creșteri sub media pieței. Cu avansul din iunie, Renault a reușit să revină pe locul al doilea în clasamentul mărcilor, devansând Toyota, dar rămâne pe locul al treilea, pe întreg intervalul ianuarie – iunie, cu 329.479 autoturisme înmatriculate, față de 349.326 ale japonezilor, conform ACEA.
Dacia a înregistrat pe primul semestru 274.915 autoturisme înmatriculate în UE, cu o creștere de 30,1%, bazată pe majorări succesive în primele cinci luni ale anului, ceea ce plasează marca pe locul 9, cu o cotă de piață în creștere față de anul trecut. Volumul înmatriculat de marca românească în Europa lărgită a fost de 295.225 unități, cu peste 70.000 de autoturisme mai mare decât în urmă cu un an.
Scăderea din iunie contrazice într-o oarecare măsură afirmațiile vicepreședintelul Dacia, Xavier Martinet, care spunea că marca își conservă cota de piață, în acest an, chiar dacă vânzările din Europa ar putea să scadă. „Noi ne luăm cota de comenzi din piață. Încă mai avem o listă de comenzi care este aproximativ 3,5 luni, în acest moment. Nu sunt îngrijorat în comparație cu alte mărci, dar am unele îngrijorări legate de evoluția pieței în general”.
Franța a fost prima piață în care Dacia a raportat o scădere, dintre marile piețe auto pe care este prezentă. În Hexagon, modelele Dacia au înregistrat un declin de 10,5%.
Celelalte mărci auto din piață au înregistrat în iunie majorări, în cele mai multe cazuri, media de creștere a pieței de autoturisme noi din UE fiind de 17,9%, cu vârfuri reprezentate de Tesla, de o bună parte din mărcile japoneze, dar și de Ford, Volvo și toate mărcile grupului VW.
CITEȘTE ȘI Vicepreședinte Dacia: Tendința comenzilor nu este fantastică pe toată piața auto. Dacă piața va scădea, vom reduce producția. Am pierdut 20.000 de Sandero în Maroc, acum producem în plin
Scăderea Dacia din luna iunie este destul de izolată, tendințe similare fiind înregistrate doar de Peugeot (-5,4%), Citroen (-3,6%), Fiat (-10,1%) și Jaguar (-1,6%).
Cele mai vândute mărci din Europa lărgită, în acest an, au fost VW (10,6% cotă de piață), Toyota (6,8%), Audi (5,7%), Peugeot (5,4%) și Renault (5,3%).
Dacia a anunțat un volum vândut, la nivel global, de 345.432 unități, cu 24,2% mai multe față de anul trecut, cele mai vândute modele fiind Sandero, cu 138.978 unități, și Duster, cu 111.891 unități.