Vânzările Dacia pe piața din Franța au reintrat în registrul pozitiv, după ce în iunie marca înregistra o primă scădere în acest an. Luna august este cunoscută ca o lună cu vânzări slabe, astfel că volumul realizat de Dacia a fost unul dintre cele mai mici din acest an.
Dacia a înmatriculat în luna august pe cea mai mare piață a mărcii un total de 10.586 de autoturisme, potrivit datelor analizate de Profit.ro, o valoare care arată o creștere a vânzărilor de 19,7%, pe o piață care a crescut cu 24,3%. Dacia a profitat însă de declinul unor mărci, cum este cazul Citroen, astfel că și-a majorat cota de piață la 9,3% în august. Chiar dacă reușește să-și majoreze vânzările, Dacia a avut în august cea mai slabă lună din acest an, în scădere față de cele șapte luni anterioare, fiind pentru prima dată în 2023 când coboară sub pragul de 11.000 de unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cealaltă marcă a grupului, Renault, a crescut și mai puternic, cu 51%, și a înregistrat un total de vehicule înmatriculate de 16.508. Cota de piață a grupului Renault s-a majorat astfel la 24%, cu 5,2 puncte sub cota rivalilor de la Stellantis, care vând însă 14 mărci auto.
După primele opt luni, Dacia are un avans generos față de anul trecut, 24%, cu un total de 102.844 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 9,1%. Creșterea Renault este ceva mai redusă, 18,7%, dar totalul pe întreg grupul Renault de 286.011 autoturisme înmatriculate duce cota grupului la 25,3%, la doar 3,6 puncte în spatele Stellantis.
Cel mai vândut model al Dacia pe piața din Franța rămâne Sandero, care reușește cu cele 45.140 de exemplare înmatriculate să-și păstreze locul al treilea în clasamentul celor mai vândute automobile din această țară. Duster este și el în continuare în top 10, pe locul 8, cu 22.606 unități, în timp ce Dacia Spring a pierdut titlul de cel mai vândut automobil electric în fața lui Tesla Model Y.
Piața de autovehicule din Franța a crescut în acest an cu 14,8%, la 1,37 milioane unități, iar segmentuld e autoturisme, în care contează Dacia, a crescut cu 16,6% față de perioada similară din 2022, la 1,13 milioane de unități.