România a fost și în luna octombrie piața cu cel mai mare declin din Europa, fiind urmată de Suedia, pe o piață aflată într-o scădere mai mică față de luna septembrie. Toate rezultatele au fost generate de introducerea WLTP.
Piața de autoturisme din Europa a scăzut în octombrie cu 7,2%, un rezultat ameliorat față de luna septembrie, cu un total de 1,08 milioane de vehicule înmatriculate. Pe întreg anul, 13 milioane de autoturisme au fost înmatriculate, fiind menținută o creștere minimă, 1,6% față de anul trecut.
Potrivit estimărilor jucătorilor din piață, abia în decembrie se așteaptă o recuperare a declinului. Practic, doar patru țări au înregistrat creștere în octombrie, Ungaria, Grecia, Croația și Lituania, restul având rezultate negative mai mari sau mai mici. România a rămas, ca și în septembrie, piața cu cel mai mare declin, 33% mai puține autoturisme înmatriculate față de luna similară din 2017 (6.736 unități față de 10.036). Suedia, aflată pe locul doi la scăderi, a înregistrat o pierdere de 20 de procente.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut drastic și în octombrie, ca urmare a introducerii testelor WLTPPe întreg anul, România păstrează încă un nivel foarte bun de creștere a pieței, cu peste 110.000 autoturisme înmatriculate (24,2%, similar cu Ungaria și depășit doar de Lituania).
Vestea bună este că Dacia a ieșit din zona negativă și a înregistrat o creștere de aproape 8 procente în octombrie, în Europa, în condițiile în care cel puțin jumătate din mărcile de pe piață au scăderi importante, inclusiv mărcile grupului Volkswagen și Renault. Dacia a înmatriculat 37.192 autoturisme în octombrie, respectiv 443.481 unități de la începutul anului, cu 13,2% mai multe față de anul trecut.
Printre mărcile cu creștere se numără Peugeot, Citroen, BMW, Mercedes-Benz și Toyota.