BMW, Vodafone și Ericsson au făcut miercuri o ultimă încercare pentru a convinge Comisia Europeană creeze condițiile pentru utilizarea tehnologiei 5G pe automobile, îngrijorate de preferința instituției petru tehnologia wifi folosită de alți producători auto, transmite Reuters.
Potrivit acestor companii, este esențial ca industria auto să aibă libertatea să adopte o serie de tehnologii pentru automobilele conectate, într-un sector a cărui valoare este estimată la miliarde de euro pe an, scrie News.ro.
Este îngrijorător că doi ani mai târziu principiul neutralității în domeniul tehnologiei pare să nu mai fie respectat de Comisia Europeană”, potrivit unui comunicat comun al celor trei companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aceste comentarii au avut loc după o inițiativă similară făcute săptămâna trecută de asociațiile comerciale GSMA, ETNO și 5GAA, prin intermediul unei scrisori adresată celor 28 de state membre.
Pentru a accelera introducerea automobilelor conectate pe piața UE și încurajarea cooperării între producători, pentru ca aceștia să fabrice automobile mai sigure și mai eficiente, Comisia vrea să creeze o legislație care să contribuie la acest obiectiv.
Cel mai recent proiect de reglementări obținut una trecută de Reuters creează condițiile ca automobilele echipate cu tehnologia wifi numită ITS-G5 să ajungă în Europa, în timp ce autoritățile de reglementare vor evalua regulile cel târziu o dată la trei ani, după implementarea lor, pentru a include tehnologiile noi.
Între susținătorii ITS-G5 se află Volkswagen, Renault, NXP, Autotalks și Kapsch TrafficCom.
BMW, Vodafone, Ericsson susțin alternativa 5G standard numită C-V2X, alături de Daimler, Ford, PSA Group, Deutsche Telekom, Huawei, Intel, Qualcomm și Samsung.
BMW, Vodafone și Ericsson au menționat avantajele C-V2X și faptul că această tehnologie a câștigat teren în China și Statele Unite.
Comisia solicită în prezent feedback de la alte entități interne, înainte de a prezenta o propunere statelor membre și parlamentarilor europeni. Legislația în domeniu ar putea fi adoptată anul viitor.