Vânzările Dacia continuă să crească și pe piața din Germania, cea mai mare din Europa, reușind inclusiv să depășească marca-mamă din grup, Renault, în luna iulie, relevă date analizate de Profit.ro.
Piața de autoturisme din Germania continuă să scadă, fiind a șaptea lună fără pauză de declin, în acest an. Volumul total înmatriculat în iulie a fost de 205.911 autoturisme, cu 13 procente mai mic decât cel înregistrat în urmă cu un an, când oricum rezultatele nu erau strălucitoare. Dacia nu se lasă însă impresionată de scăderile celorlalte companii și își menține creșterea începută în primele luni ale anului.
În luna a șaptea, marca românească a raportat un volum de 5.716 autoturisme înmatriculate, locul 12 ca volum, având cu 23,5% mai multe decât anul trecut și una dintre cele mai mari creșteri de pe piață (după Tesla, Land Rover, DS și Alfa Romeo), fiind totodată cea mai mare creștere dintre mărcile de volum. Cota de piață a mașinilor Dacia a urcat până la un nivel excelent, 2,8%, cu șapte puncte peste media din acest an.
După șapte luni, Dacia a atins un volum de 30.475 de autoturisme înmatriculate în Germania, avansul față de anul trecut fiind impresionant: +40,4%, cel mai mare după cel al Polestar, o marcă de nișă cu doar 200 de vehicule vândute lunar. Cu vânzările din cele șapte luni, Dacia depășește pe fiecare din cele două mărci franceze ale Stellantis, Peugeot și Citroen, și se apropie de cifrele înregistrate de Renault pe întreg intervalul ianuarie – iulie.
Înmatriculările totale de autoturisme din Germania, de la începutul acestui an, au fost de 1,4 milioane de unități, cu 11,3% mai puține decât anul trecut, prelungind practic declinul acestei piețe început în ultimii doi ani de crize. Nu foarte multe mărci au reușit să crească pe această piață, în 2022, cele mai multe fiind cele care vând și vehicule electrice.
Mai mult decât atât, dintre mărcile cu creștere în acest an, doar Porsche este marcă germană, restul fiind asiatice, la care se adaugă Dacia, Polestar, Tesla și DS. Cele mai mari scăderi procentuale la mărcile de volum au fost cele ale Renault, Peugeot și Volvo. VW, liderul pieței, a pierdut aproape 20 de procente, ceea ce la volumul său, de peste 260.000 de autoturisme înmatriculate, reprezintă indiscutabil cea mai mare pierdere în volume.