Uzinele de automobile din România opresc activitatea la începutul lunii martie simultan. După Ford, Dacia revine cu alte două zile de suspendare a producției, în timp ce Renault Group anunță la cât s-ar putea ridica pierderile cauzate de această nouă criză.
Industria de automobile din România este din nou afectată de o criză, de data aceasta de una produsă de industria electronicelor. Cele două uzine de autoturisme, Dacia și Ford, au anunțat că vor opri producția pentru mai multe zile. Dacia a transmis pentru Profit.ro că producția de la Mioveni va fi oprită pe 5 și 8 martie, atât în uzina de vehicule, cât și în Uzina Mecanică și Șasiuri.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului.
În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 și 8 martie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în aceleași zile.”, au transmis reprezentanții Direcției de Comunicare Dacia.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaCompania românească deținută de grupul Renault a făcut și primele estimări pentru pagubele produse de criză și crede că problemele nu vor înceta decât în a doua jumătate a anului. „Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs” au precizat reprezentanții Dacia.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de stat