Dacia pare că și-a stabilizat creșterea pentru anul 2024 la un ritm de câteva procente, într-un moment în care cererea de automobile nu este strălucită, în regiune în care marca își desfășoară activitatea. În primele două luni ale anului, Dacia a vândut în plus aproximativ 6.500 de mașini, comparativ cu anul trecut.
Dacia a vândut în februarie, la nivel global, mai puțin mașini decât în ianuarie, respectiv 55.000 de exemplare, potrivit statisiticilor interne analizate de Profit.ro, însă, având în vedere numărul mai mic de zile de lucru, cifrele sunt firești.
În același timp, dacă ne raportăm la februarie 2023, Dacia a vândut cu 5,4% mai multe automobile, ceea ce confirmă tendința de creștere ușoară pe care o are în continuare marca românească. Este un ritm de creștere mai mic decât cel din 2023, dar care este important, având în vedere că anul 2024 se anunță a fi unul dificil pentru toată industria auto.
Pe cele două luni, ianuarie și februarie, Dacia a vândut la nivel global (Europa, Africa, Turcia) un număr de 116.000 de autoturisme, cee ce reprezintă un plus de peste 6.500 de unități față de perioada simialară din 2023, adică o majorare de 6 procente a vânzărilor.
În Europa lărgită (UE plus EFTA), Dacia a vândut în februarie 46.900 de autovehicule, cu 4,7% mai multe decât anul trecut, adică cea mai mare parte a vânzărilor sale, în timp ce pe cele două luni vânzările s-au ridicat la 98.500 unități, cu 6,3% peste nivelul din 2023. Volumul vândut a fost peste cel înregistrat de Renult, o situație care s-a mai petrecut și în 2023, din cauza scăderilor înregistrate de marca franceză.
Cotele de piață ale celor două mărci care fac parte din același grup au fost în primele două luni, pe piața din Europa, de 4,9% pentru Dacia și, respectiv, 4,5% pentru Renault.
CITEȘTE ȘI Vânzările Tesla în detaliu: scădere a livrărilor mai mare decât cea a producției, deși compania dă vina pe opririle fabricilorLa nivel global, grupul Renault a vândut 172.900 autovehicule, cu 10,2% mai multe decât anul trecut, volumul mărcii Renault fiind de 115.700, cu 7,5% peste cel din 2023.
Dacia se află în această perioadă într-un moment de tranziție cu două dintre modelele sale. Duster se află în plin proces de schimbare a generațiilor, care presupune strtul comenzilor pentru generația treia, cu o reducere teoretică a vânzărilor pentru generația a doua.
La rândul lui, primul model electric al mărcii Dacia, Spring, se pregătește să înceapă livrările versiunii actualizate, facelift, care aduce schimbări semnificative de design și echipamente.