Compania de transport CMA CGM cumpără 10% din Flexis, parteneriatul dintre Renault Group și Volvo Group

Compania de transport CMA CGM cumpără 10% din Flexis, parteneriatul dintre Renault Group și Volvo Group
scris 3 apr 2024

La scurt timp după ce Renault Group și Volvo Group au anunțat noua companie Flexis, care va produce autovehicule comerciale electrice, acestui parteneriat i s-a alăturiat CMA CGM, una dintre cele mai mari companii de transporturi și logistică din Europa, care anunțase anterior că este interesată să devină partener.

Compania franceză CMA CGM, unul dintre giganții transporturilor navale și rutiere din Europa, a decis să investească în Flexis, compania auto fondată de Renault și Volvo Group, proprietarul Volvo Trucks. Cei doi consturctori auto anunțaseră anterior că au finalizate procedurile pentru înființarea unui joint-venture, în care dețin 50/50 din acțiuni.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Wizz Air lansează o nouă cursă din România CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air lansează o nouă cursă din România
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Compania are ca scop dezvoltarea de vehicule comerciale electrice de nouă generație, de tipul Software Defined Vehicles, bazate pe o nouă platformă caracterizată în special pe rolul major al software-ului în controlul vehicului și în vânzarea de servicii prin intermediul interfețelor vehiculului.

Noua companie Flexis SAS va beneficia de investiții în valoare de 300 de milioane de euro de la fiecare dintre cei doi acționari. CMA CGM Group, operator logistic și de transporturi, a confirmat o investiție de 120 milioane de euro, prin intermediul fondului PULSE, până în 2026. În urma achiziției de acțiuni, Renault și Volvo Group vor rămâne cu câte 45% din companie.

Producția primelor vehicule dezvoltate de Flexis va începe în 2026, după cum au anunțat cele două companii partenere, în uzina Renault din Sandouville. CEOal companiei va fi Philippe Divry, iar COO a fost numit Krishnan Sundararajan.

Dacia scade aproape 10 procente pe piața din Franța, din cauza lui Spring și Duster CITEȘTE ȘI Dacia scade aproape 10 procente pe piața din Franța, din cauza lui Spring și Duster

Planurile celor două companii prevăd o structură modulară, pe o platformă de tip skateboard, tipică pentru vehiculele electrice, având o structură unitară formată din baterie și cele două punți. Mașinile vor putea să monitorizeze activitățile de livrare și performanțele utilizatorilor, având conexiuni permanente pentru transmiterea de informații. De asemenea, s-a vorbit despre o posibilă arhitectură pe 800 de volți, o premieră pentru segmentul de LCV-uri.

Legăturile între Renault și Volvo sunt puternice, având în vedere că brandul Renault Trucks aparține Volvo Group, iar vehiculele comerciale Renault Master și Trafic sunt distribuite prin rețeaua de dealeri a Volvo Group.

Volvo Group nu are acțiuni la producătorul de autoturisme Volvo Cars, deținut de Geely, care folosește marca sub un acord de licențiere.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
volvo
flexis
cma cgm