Dacia continuă să facă performanță pe piața din Germania, după ce în ultimii doi ani fusese afectată sever de cele două crize ale industriei auto. Cu o creștere importantă, de 35% în martie, marca românească are un avans major după primul trimestru cu a treia cea mai mare creștere din cea mai mare piață auto din Europa, relevă date analizate de Profit.ro.
Înmatriculările de autoturisme din Germania continuă să sufere din cauza crizei de semiconductori, chiar dacă în primele luni ale anului dădeau semne de revenire. În luna martie, piața auto din Germania a scăzut din nou, cu 17,5%, cu un volum de 241.330 de autoturisme înmatriculate, astfel că după primul trimestru Germania are un declin al înmatriculărilor de 4,6%. Cele mai multe dintre mărcile din piață înregistrează, în aceste condiții, scăderi mari, majoritatea cu două cifre, inclusiv liderul pieței, VW, care a pierdut în martie 31,8%, mărcile premium, BMW (-15,5%), Mercedes (-26%) și Audi (-2,2%) sau marca de volum Opel (-37,8%).
Există în același timp un grup de mărci care au reușit și în martie să crească vânzările, însă este vorba despre un grup restrâns, în care se regăsesc mărcile electrice Tesla și POlestar, precum și câteva mărci asiatice (Subaru, Lexus, Mitsubihi, Kia și Mazda).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest grup de mărci se regăsește însă și Dacia, care este la a treia lună consecutivă de creștere pe piața din Germania, cu un volum de 4.530 de unități înmatriculate în martie, cu 35,1% mai multe decât anul trecut, și o cotă de piață de 1,9%. Practic, Dacia a reușit să producă suficiente mașini pentru a le livra clienților din Germania, într-un moment în care perioada de așteptare pentru un automobil nou a rămas foarte mare. Liderul vânzărilor Dacia este Sandero Stepway, însă avansul pe care l-a luat modelul electric Spring a contribuit și el la această performanță.
La finalul primului trimestru, Dacia a însumat 12.560 de unități înmatriculate și a atins pragul de 2% cotă de piață, o valoare record pe care marca românească nu a mai înregistrat-o până acum în Germania. Creșterea pe cele trei luni este de altfel una uriașă: 77,7%, a doua cea mai mare creștere de pe piața germană de autoturisme noi, după Polestar, cu 147,5% și Tesla, cu 137,2%.