Dacia a înregistrat rezultate slabe și în Germania, după alte piețe în care nu și-a regăsit ritmul, în pofida faptului că multe dintre piețe s-au redeschis după restricțiile din pandemie. Germania a anunțat creșteri ale vânzărilor auto în martie, dar marca românească a raportat un nivel modest al înmatriculărilor, similar cu cel din 2020.
Vânzările de autoturisme din Germania au reușit să crească în martie, recuperând parțial pierderile din urmă cu un an, cu un volum de 292.349 autoturisme și o creștere a pieței de 35,9%, comparativ cu martie 2020. În acest context, Dacia pare că nu dispune deocamdată de instrumentele necesare pentru a reveni pe creștere, deși a lansat pe cea mai mare piață din Europa noile modele Sandero și Sandero Stepway. Potrivit datelor oficiale transmise de KBA analizate de Profit.ro, Dacia a înmatriculat 3.354 vehicule, cu numai 0,4% mai multe decât anul trecut, în a treia lună a anului. Din acest motiv, cota de piață a mărcii s-a diminuat și mai mult, la 1,1%. Rezultate mai slabe decât Dacia au înregistrat doar japonezele Honda și Mitsubishi, cu scăderi de 33%, precum și DS, Subaru și Jaguar, care vând însă volume de ordinul sutelor de unități.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaDin acest motiv, pe întreg trimestrul care s-a încheiat, înmatriculările Dacia din Germania însumează numai 7.068 unități, cu 34,9% mai puțin decât în urmă cu un an, în condițiile în care anul trecut Dacia nu avea modele noi și era afectat de introducerea de noi reglementări privind emisiile.
Celelalte mărci au profitat din plin de revenirea pieței, creșteri masive ale mărcilor de volum fiind înregistrate la Peugeot (78%), Hyundai (76%) sau Opel (75%). De asemenea, Renault a avut un avans de 63%, cu un volum de 10.227 autoturisme. Nici liderul pieței, VW, nu a ratat ocazia și a crescut cu 39%, cu un volum impresionant, 56.550 autoturisme înmatriculate.
Un loc special l-a avut marca Tesla, care a reușit să livreze un număr record de automobile, ce fuseseră comandate în lunile anterioare, astfel că a depășit Dacia și a ajuns la o cotă de piață de 1,3%. După o creștere de 63,6% în martie și una de 83,2% pe întreg trimestrul, marca americană de vehicule electrice a totalizat 6.074 de vehicule înmatriculate în acest an în Germania.
Piața auto din Germania mai are încă un mic declin de -6,4%, după primele trei luni ale acestui an, chiar dacă luna martie a adus o revenire consistentă a vânzărilor.